" Ah, insanlar niçin her şeyi anlayamıyorlar? Beş dakika, on dakika, yarım saat kendilerini unutsalar, kendilerini karşılarındakinin yerine koysalar, tam onun gibi - fakat hiç eksiksiz ve tam- onun gibi duysalar, her şey ne kadar yerli yerinde olacak. Hayır! İlla ki zıddiyetler, öfkeler, yanlış anlaşmalar, kıskançlıklar, inatlar, şüpheler, hakim olmak arzuları..."
" Bütün insanlar kısmen kendi, kısmen de başkalarının düşüncelerine göre yaşar ve davranırlar. Aslında insanlar arasındaki en temel fark, insanların ne kadar kendi düşüncelerine, ne kadar başkalarının düşüncelerine göre davrandıklarındadır."