İnsan nedir ? insan olmaya ne zaman başladı ? diye soruldu mu , günümüzün düşünürleri hep bir ağızdan ve sözleşmiş gibi : insan baş kaldıran yaratıkdır derler . insan doğanın ya da geleneğin kurulu düzenine karşı ayaklandığı an insan olmuştur , insanlığını da hep yeni baştan başkaldırdıkça sürdürebilir derler.
Bir kadın kendi döngülerine uyarak eve gittiğinde, Çevresindekileri de kendi bireyselleşme çalışmaları, Baş etmeleri gereken kendi hayati sorunları kalır. Onun eve geri dönüşü diğerlerinin de büyüyüp gelişmesine izin verir.