Puan vermedi·100 syf.·
2026 14. kitabı
Hüseyin Rahmi'nin kitapları komik oluyor, biraz güleyim, diye dinlemiştim. Ama daha başından pişman oldum. Tek kelimeyle varoşluk. Maddi imkânsızlıklar insanı illa ahlaksızlığa mı itmeli? Üç kuruşluk hırs insanı katil edebilir mi? Daha pek çok şeyi sorgulatıyor insana. Kısaca hikâyeyi özetlersek ahlaksız bir kadının sözde iffetli sandığı kızını görece zengin bir ihtiyar adama nikahlayabilmek için gayrimeşru da olsa torununun katili oluşunu anlatıyor, diyebiliriz. Hadi diyelim ki yazar tüm bunları bir cana kıyılmasın diye özellikle gençleri ahlaksızlıktan uzak durmaya teşvik için yazdı diyelim. Kitaptaki dinî ögeler, Eyüp detayı tamamen bilinçli bir karalama. Dindar geçinmeyi ve ahlaksızlığı aynı kişiler üzerinden anlatarak bir bağ kuruyor aslında. Halbuki insanlar gerçekten inandıklarını söyledikleri şekilde yaşasalar yazarın şekva ettiği ahlaksızlıktan da uzak duracaklar. Kadının yeni doğmuş bebei bir anda boğması ve gömecekleri sırada aklı başına gelip pişman olması... İkisi de hayret vericiydi. Ahlaksızlığın nelere sebep olabileceğini düşünmek için böyle bir kitabı okumaya gerek yok bence. Kitap ahlaksızlığa karşı bir tavırdaymış gibi bitse de sayfalarca hatta satırlarca ahlaksızlığı işlemesi daha baskın ne yazık ki. Yine de ibret alan olur belki. Benim için hayal kırıklığıydı. Ahlaksızlık kısmını bir tarafa bırakırsak dilencilerin mezarlıkta üç kuruş için düştüğü hâller... Daha doğrusu kendilerini düşürdükleri hâller hem iç acıtıcı hem tiksindiriciydi. Zenginler üstüne düşen görevi yerine getirse fakirler de paylarına düşene rıza gösterse... İşte öyle.
Hayattan SayfalarHüseyin Rahmi Gürpınar · Hilmi Kitabevi · 1947285 okunma
10/10
·64 syf.·
2026 23. kitabı
Hastalar Risalesi Bediüzzaman Said Nursî Tabi benim için ilk defa olan bir okuma da değil, son defa da olan bir kitap değil zira Hastalar Risalesinin maddi ve manevî, bilhassa manevi ve ruhî birçok hâl ve hastalığa çare olduğuna inanıyorum. Ama bu kez ki okumam biraz vesileyle oldu malûm Leyle-i Miraç günü bende evde değilim, bulunduğum evde ise basılı 3 kitaptan biri Hastalar Risalesi bende e-kitap veya pdf okumak istemediğim için tekrar tekrar okunması gerektiğini düşündüğüm Hastalar Risalesini tekrar okudum. Birçok Risale-i Nur eserini okumuş olsam da her okumada farklı bir pencere açıldığını düşünüyorum :) "Ey tahammülsüz dayanıksız hasta!  İnsan bu dünyaya keyif sürmek ve lezzet almak için gelmediğine, mütemadiyen gelenlerin gitmesi ve gençlerin ihtiyarlaşması ve mütemadiyen zeval ve firakta yuvarlanması şahittir." "Evet, hastalıkla geçen bir ömür, Allah’tan şekvâ etmemek şartıyla, mü’min için ibadet sayıldığına rivâyât-ı sahiha vardır. Hattâ bazı sâbır ve şâkir hastaların bir dakikalık hastalığı, bir saat ibadet hükmüne geçtiği ve bazı kâmillerin bir dakikası bir gün ibadet hükmüne geçtiği, rivâyât-ı sahiha ve keşfiyat-ı sadıka ile sabittir." İnsan bu dünyaya yalnızca keyif sürmek için gelmediğini, sürekli gelenlerin gittiğini, gençlerin ihtiyarladığını ve hayatın zeval ile firak arasında aktığını çoğu zaman unutuyor. Hastalık ise bu unutulan hakikati insana zorla hatırlatan bir ikaz gibi karşımıza çıkıyor. Hastalar Risalesi, hastalığı yalnızca bir musibet veya eksiklik olarak görmez,sabır ve şükürle karşılandığında onun bir ibadet hükmüne geçebileceğini söyler. Hatta bir dakikalık hastalığın bir saat, bazı kimseler için bir gün ibadet sevabı kazandırabileceğini ifade eder. Bu bakış açısı, insanın
Din
Hastalar RisalesiBediüzzaman Said Nursî · Envar Neşriyat · 20102,610 okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Puan vermedi·256 syf.··
2025 11. kitabı
"Hem çirkin hem güzel hem kederli hem ferahlı şeyler beraber bulunur. Akıl odur ki ferahlı ve güzel şeylerle meşgul olup çirkin, sıkıntılı şeylere ehemmiyet vermez, şekva ve merak yerinde şükreder, sevinir." (On Dördüncü Şua) İnsanoğlu eğlence ve oyundan ibaret olan bu dünyaya yalnızca ahireti kazanmak için çaba harcaması üzere gönderilmiştir. Elbette bunun için çeşitli imtihanlara tabi tutulacak ve onları kolaylıkla geçebilmek için de tesellilere ihtiyaç duyacaktır. Yalnızca imtihan olsaydı tesellisiz ömür geçmezdi ya da hayatta hiç imtihan olmasa sadece teselliler var olsaydı bu sefer tesellinin gölgeliğinin şifasına ihtiyaç kalmazdı. Her şeyi nizam intizam içinde var eden Rabbimize hamd olsun ki dünya dili ile dert, ahiret dili ile bilet olan imtihanları kazanmak için birçok teselli vermiştir bizlere. Ne mutlu o kullara ki imtihanlarını bilet olarak kullanıp yolculukta teselli duraklarında dinlenebilenlerdir Sıkıntılarla mücadele edebilmek için hepimiz bir söze, bir cümleye, bir rehbere, bir omuza kısacası bir teskine ihtiyaç duyarız. Bu kul olarak olmazsa olmazımızdır. Değil mi ki Rabbimizin kulları da Allah ile irtibatlarında O'ndan gelen bir melek vasıtasıyla, bir vahiyle, bir mucize ile teselli bulmuşlardır. Onların mirasçıları olan salih kullar da böyle teselliler ile kalb-i sükuna ermişlerdir. O halde bizler de yerinde ve doğru teselliler ile bu dünya denen sürgününden hayırla ayrılmak için çabalamalıyız Sevgili @mecitomurozturk hocamın son kelamı olan #üstadıntesellisi o denli özel bir yol arkadaşı ki ben her tesellide gönlümden bir kuşun havalandığını hissettim. Risale-i Nurdan alıntıların hepimize bir kandil olacağını düşünüyorum ve çok değerli tesellilerin ihtiyacımıza binaen sürekli açılıp okunması lazım. Benim duygusal olarak çok ihtiyaç duyduğum bir
Üstadın TesellisiMecit Ömür Öztürk · FOLIANT YAYINLARI · 2025112 okunma
çıkmazdakilere…
9/10
·344 syf.··
2024 27. kitabı
·
16 günde okudu
·
Okunma: 24 Nisan 2024 03:35
"Dünyadasın. Bunun tedavisi yok." - Samuel Beckett 𖥸 "Hayat teselli bulmaktır," derler. Bu kitapta da daha çok İslâm & Tasavvuf ağırlıkta olmakla birlikte Batı ve Doğu felsefesinin meşhur filozoflarının görüşleri, aforizmaları kullanılarak Kur'an'dan ayetler ışığında insanın başına gelen musibetler karşısında nasıl davranması -ve düşünmesi- gerektiğine dair rehber niteliğinde faydalı bir eser hazırlanmış. Çok fazla sıkıcı olmayan belkide baş ucu kitabı olarak ara ara okuyacağınız -ve bazı konularda teselli bulacağınız- tarzda bir kitap olduğunu düşünüyorum. ლ Unutmayın ki; Nimetler şükürle fazlalaştığı gibi, musibetler de şekva ve şikayetle artar. Ve; "İyi bilin ki gönüller ancak Allah'ı anmakla huzur bulur." (Ra'd 28) "...Bizden hüznü gideren Allah'a hamdolsun..." (Fatır Sûresi 34. Ayet)
Dervişin Teselli KoleksiyonuMecit Ömür Öztürk · Hayykitap · 201710,2bin okunma
10/10
·208 syf.··
Beğendi
·
2024 4. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 03 Mart 2024 17:17
Evlilik üzerine kısa kısa yazılan mektuplardan şiirlerden, türkülerden, tesbitler, örnekler verilerek yazılmış bir kitap. Kimi herşeyim tamam lakin hayatımda bir eksiklik var deyip şekva etmiş . Kimi de iki taraf anlayış, saygı üzerine mutlu evlilik mümkün fikrini savunmuş... Evet iki tarafın kusursuz oluşu tüm güzellikleri beraber getirir. Peki ya gençlik boyunca üzerine güzel hayaller kurup yanlış yaptığın bir evlilik. Tartışan iki insan yıpranan bunu birde çocukla sabitlemeye çalışan Anne babalar. Sağlıklı bireyler, sağlıklı evlatlar yetiştirir. Başarılı evlilikte diğer başarılar daim olur. Kitap evlilik öncesi veya sonrası iyileştirme yöntemleri ile bir rehber olmaya çalışıyor. Ben şunu çok isterim eğer karşı adayda ne istiyor isek önce bizde var olması lazım. Karşılıklı nezaket ,sevgi ,empati anlayış bize benzemeyen tamamen zıt olan biri ile mutlu olmamız mümkün değil. Merhamet var mı? duygu var mı? en önemlisi ruhu var mı? Kendi ruhumuzu öldürmeyecek kişilerle yollarımız kesişmesi duası ile. Ve evlilik adına tüm kitaplar okunmalı görüşlerden ders alınmalı... Rahmetle duayla Doğan Cüceloğlu
Evlenmeden ÖnceDoğan Cüceloğlu · Kronik Kitap · 20217,5bin okunma
Ey Nurcular! Ey mübarek kardeşler!
9/10
·159 syf.··
Beğendi
·
2024 16. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 26 Şubat 2024 11:21
"Hanımlarda gayet yüksek bir kahramanlık var. Bu kahramanlığın inkişafı ile; hem hayât-ı dünyeviyesini, hem hayât-ı ebediyesini onunla kurtarabilir." (Sayfa 6) Eserde hanımların ne denli değerli olduğu bu sözle kastedilmiştir. insanın en birinci üstadı ve te'sirli muallimi, onun validesidir. Hanımların gerek anne, eş, gerek kardeş bu faziletleri üzerine bir sürü konuda ki haklarına değinilmiştir. Anne hakkı deriz bazen bi bilsek ki annenin üzerimizdeki emeklerini haklarını iki cihanda da ödeyemeyeceğimizi.. Şimdi terbiye-i İslâmiyeden ve â'mâl-i uhreviyeden en kıymetli ve en lüzumlu esas, ihlâstır. İhlas Risalesinde de bu konu üzerinde çok söz geçmişti. Görüyoruz ki Hanımlar Rehberinde de söz edilmiş. "Kızların babasının rızkına bereket düşer." Bir kadının veya hanımın kendi babası üzerinde ki tesirine bakın..:)) "Madem âhiret var ve madem bâkidir ve madem dünyadan daha güzeldir ve madem bizi yaratan Zât hem Hakîm, hem Rahîm'dir; ihtiyarlıktan şekvâ ve teessüf etmemeliyiz. Bilâkis ihtiyarlık, îman ile ibâdet içinde sinn-i kemâle gelip, vazife-i hayattan terhis ve âlem-i rahmete istirahat için gitmeye bir alâmet olduğu cihetle ondan memnun olmalıyız." (Sayfa 36) İhtiyarlıkta da sabır ile hareket edilmeli ve şekva edilmemeli.. "Bir kadın, kocasına yalnız hayât-ı dünyeviyeye mahsus bir refika-i hayât değildir. Belki hayât-ı ebediyede dahi bir refika-i hayattır." Kitapta çok beğendiğim alıntılardan biri kadının kocası üzerinde ki fazileti .. "Peder ve valideye karşı muhabbetin, Cenâb-ı Hak hesabına olduğu için hem bir ibâdet, hem de onlar ihtiyarlandıkça hürmet ve muhabbeti ziyadeleştirirsin." Anne ve babanın evlat üzerinde ki fazileti.. "Mekteblerde dünya maîşeti, ya rütbeleri için fenleri ders okumak, bu kısacık dünyevî hayatta derecesi, faydası bir ise;
1000Kitap
Hanımlar RehberiBediüzzaman Said Nursî · Rnk Neşriyat · 20051,768 okunma