Seli61

Seli61

, bir kitabı okumaya başladı
Rasim Özdenören
9/10 · 10,4bin okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Puan vermedi·304 syf.··
2020 28. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 22 Eylül 2020 08:35
Bir çocuk kitabından hiç bu kadar farkındalık kazanarak ayrılacağımı tahmin edemezdim. Çocuk kitabı olduğuna bakmayın en çok biz yetişkinlerin ihtiyacı var Momo'yu okumaya.. Zaman üzerine oldukça düşündürücü bir roman.. Anda olmayı, şimdideki güzelliklerin farkına varmayı, o an ne yapıyorsan keyif alarak yapmayı hatırlatan güzel kitap.. Sabrı geçmişi düşünerek veya gelecek için endişelenerek harcamanın, bizi umutsuzluğa ve andaki güzelliklerin farkındalığından men etmeye götürmek dışında bir şeye yaramadığını anlıyorsunuz. Zamanı yüreğinde hissetmek, yaptığın işte bir anlam bulmak ve ona anlam katmak.. Daha iyi bir gelecek, daha mutlu bir hayat için çabalarken de çevremizi ve kendimizi gülen yüzümüzden, güzel enerjimizden mahrum bırakmamak, ruhunu aslında senin için para kazanmaktan başka bir şeye yaramayan bir işe satmamak.. Zamandan tasarruf edeyim derken bir dost muhabbetinden, aileyle bir çay saatinden veya sana çok iyi gelen hayata verdiğin ufak molalardan feragat etmemek... İşte bütün mesele bu... İyi ki okudum
MomoMichael Ende · Pegasus Yayınları · 201782,4bin okunma

Seli61

, bir kitap okudu
Puan vermedi·304 syf.··
9 günde okudu
·
2020 28. kitabı
Michael Ende
8.4/10 · 82,4bin okunma

Seli61

, bir kitap okudu
Puan vermedi·55 syf.·
2020 27. kitabı
Halil Cibran
7.5/10 · 85,4bin okunma
10/10
·79 syf.··
Beğendi
·
2020 26. kitabı
Akli olan varlık mıdır, yokluk mudur? Sana açık yüreklilikle belirtmem gerekirse hem Allah'ın hem de bu kainatın varlığını müthiş bir akli hayretle karşılıyorum. Çünkü meseleyi tüm berraklığıyla düşünerek "Hiçbir şey ama hiçbir şey var olmamalıydı." diyorum. Sonra gözlerimi aralıyorum ve bir kum tanesi görüyorum. "Ben varım!" diye haykıran bir kum tanesi. Bütün kainatın yaratılışına şahit olmuş gibi irkiliyorum. Gözümle görüp elimde tuttuğum kum tanesinin varlığından nasıl şüphe duymuyorsam bu kum tanesini yaratan Yaratıcı'nın da varlığından hiçbir şüphe duymuyorum. Sence şuursuz bir patlamadan, canlı ve şuurlu bir nizam meydana gelebilir mi? Bu büyük patlama neyin büyük patlaması? Patlayan bir şey varsa bu şey nasıl varolmuş? Tabiat kendisi şuurluysa eğer bu şuuru nereden kazandı? Mehmed Alagaş'ın her kitabını bitirdiğimde kapağı büyük bir tatmin duygusu ve huzur ile , imanımı tazelediğimi hissederek kapatıyorum. Bu kitabında da günümüz toplumunda sorgulanan temel imani soruları her zamanki kurgu tarzıyla cevaplamış.. Tüm samimiyetimle tavsiye ederim. Okuduğum için çok mutluyum.
TaşMehmed Alagaş · İnsan Dergisi Yayınları · 2013865 okunma