Belki de sevemememizin nedeni çok sevmek istememiz, yani karşımızdaki kişiden hiçbir istekte bulunmaksızın, ondan onunla birlikte olmaktan başka bir şey istemeksizin kendimizi ona verecek yerde ondan bir şey(aşk) talep etmemizdir.
Yaşamının büyük aşkı "Es muss sein!"(Öyle olmalı) sınıfına değil, daha çok "Es könnte auch anders sein!"(Pekala başka türlü de olabilir) sınıfına giriyordu.