"Ben keyif istemiyorum. Tanrı'yı istiyorum,şiiri istiyorum, gerçek tehlike istiyorum, özgürlük istiyorum,iyilik istiyorum. Günah istiyorum."
"Aslına bakarsanız," dedi Mustafa Mond "siz mutsuz olma hakkını istiyorsunuz."
"Öyle olsun," dedi Vahşi meydan okurcasına
"mutsuz olma hakkını istiyorum."
"Eklemek gerekirse, ihtiyarlaşma, çirkinleşme,iktidarsız kalma hakkını da istiyorsunuz;frengi ve kansere yakalanma haklarını, açlıktan nefesi kokma hakkını, sefil olma hakkını, sürekli yarın ne olacak korkusu içinde yaşama hakkını, tifoya yakalanma hakkını ve her türden ağza alınmaz acıyla işkence çekerek yaşama hakkını da istiyorsunuz."
Uzun bir sessizlik oldu.
Sonunda Vahşi "Hepsini istiyorum," dedi
Mustafa Mond omuzlarını silkti. "Hepsi sizin olsun."