Şevval Şeker

Şevval Şeker
@sevvalsekeer
Biraz kahve biraz kitap ve sessizlik.. İstanbul | booksevval
İnanışlar ve Hukuk
7/10
·152 syf.··
2022 11. kitabı
·
16 saatte okudu
·
Okunma: 09 Şubat 2022 17:12
* Londra’da yaşayan, yüksek divan aile hukuku Dairesi’in en başarılı ve en ünlü hakimlerinden Fiona Maye, özel hayatındaki kriz karşısında çaresizdir. • Kocası ile yaşadığı sıkıntılı dönemler onu çok yıpratmaktadır ve bununla beraber bakması gerektiği üç tane davası vardır. * Birinci dava: Boşanmış yahudi bir çiftin çocukları için arada kaldıkları eğitim ile ilgilidir. Baba dinine çok düşkün, anne ise özgürlükçü ve daha genel düşünebilen bir kadındır. Çocuklar için en iyi eğitim sizce hangisidir ? * İkinci dava: Yapışık ikizler davasıdır. Birinin yaşaması için diğer bebekten vazgeçilmeli miyiz ? Yoksa iki bebeğin de hayatını tanrıya bırakıp ne olacağını mı görmeli miyiz ? * Üçüncü son dava: Lösemi hastası Adam Henry davasıdır. Ailesi dinlerinin gerektirdiği kurallar açısından kan naklini kabul etmemektedir. Sizce din için ölümü beklemek mi doğru bir karardır ? Yoksa yaşamak için her şeyi kabul edip hayata tutunmamız mı doğru olur ? •Kısaca şöyle anlatmak istiyorum kitap dinler açısından hukuka değiniyor ve ben okurken gerçekten inanamayarak ve çok üzülerek okudum. Din hepimiz için çok önemli bir inanış biçimidir. Hukuk ise bu olaylara başka türden bakarak, kanunlara ve anayasalara uygun haraket etmektedir. * Zor kararlar ve insan hayatını dile getiren bu eseri mutlaka okumanızı tavsiye ediyorum
Edebiyat
Çocuk YasasıIan McEwan · Yapı Kredi Yayınları · 20233,681 okunma
Reklam
Ölüme bile bile yürümek
6/10
·112 syf.··
2022 5. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 19 Ocak 2022 16:40
Yazardan okuduğum ilk kitap ve devamının geleceğini düşünüyorum çünkü yazarın betimlemesini ve kurgulamasını çok beğendiğimi söylemek istiyorum. Bazı okur severler yazarın, yazım tarzının ağır ve karışık olduğunu söylüyor, evet ilk başlarda bana da biraz karışık geldi ama ilerleyen sayfalarda hiç de böyle olmadığını ve aşırı heyecan duyarak okuyup hemen bitirdiğim için önyargılarımı yargılarımı geride bıraktım. •Kısaca kitabın konusundan bahsetmek istiyorum. Kitabın ilk sayfasında ana karakterimizin öldüğünü öğreniyoruz, evet normalde kitabın sonunda öğrenmemiz gereken konuyu kitabın başında öğreniyoruz ama bu sizi kitaptan soğutmasın çünkü ilerleyen sayfalarda o kadar merak ediyorsunuz ki nasıl öldüğünü, neler yaşadığını ve bu olayın nasıl olduğunu, kendime onlarca soru sormuştum. •Kitap bir namus üzerine öldürülen genç bir adamın hikayesini anlatıyor. Bu kitabı okurken kendi yaşadığım ülke o kadar çok aklıma geldi ki çünkü bizim yaşadığımız topraklarda da maalesef töre cinayetleri, kızlarımızın namusları o kadar önemli görülüyor ki bu sebeplerden dolayı bir sürü insan toprağa giriyor. Şaşırdığım en büyük nokta ise, ana karakterin öleceğini herkes bildiği halde ona hiçbir şey söylenmemesi ve onu kendi elleriyle ölüme göndermeleri. Mutlaka okunması gereken bir eser olduğunu düşünüyorum kısa ve öz anlatılmış ama insanları çok derinden kapsamıştır. İyi okumalar diliyorum
Roman
Kırmızı PazartesiGabriel Garcia Marquez · Can Yayınları · 202595,5bin okunma
Yarım kalan insanlar
8/10
·496 syf.··
Beğendi
·
2022 3. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 12 Ocak 2022 22:26
Martin Eden bir diriliş,kendine geliş ve hayatın söküp atamadığı güçlü bir adamın hikayesi. Martin Edeni tanıyoruz hemde çok içten tam içimizden iyi bildiğimiz bir karakter. Yarı otobiyografik olan bu eser Jack London’ı hatırlatacak bizlere. Martin benim için çok değerli bir karakter oldu. Onunla beraber üzüldüm, onunla beraber bekledim, yaptığı işlerin kabul edilip değer bilinmesini. O aşık oldu ben ondan daha çok aşık oldum,kitaplar yazdı okudum,yazılar yazdı onu dinledim. Martin işçi sınıfından olup burjuvaya ait olan bir kıza aşık olur. Onun için ona layık olabilmek için, öğrenir kendini o insanları kanıtlamak için çok çalışır. Zaman geçer zorluklar peşini bırakmaz ama sevdiği ve güvendiği bütün insanlar ona sırtlarını dönerler. Martin bu savaşı kazanır. Burjuva için değil kendi için başarır ama artık yorulmuştur. İnsanlar ona inanmamış, terk etmiş ve ona güvenmemişlerdir. Kitabın sonu bizi çok mutlu etmeyebilir ama Martin bizlere o kadar çok şey öğretti ki bizler kötü kalpli ve paraya tapan canavarlarız. Bu kitap sınıf ayrımını o kadar iyi anlatmış ki ne demek istediğimi okuduğunuz zaman daha iyi anlayacaksınız. Martin bana çok şey kattı, bir şey istediğim zaman onun için çabalamam gerektiğini, savaşmam gerektiğini ve asla başarana kadar bu yoldan dönmemem gerektiğini öğretti bana. Martin benim için yarım kalan bir hikaye oldu onu tam tanıyamadım, tam tanıdım derken ellerimden kaydı aslında. Martin gibi insanlar çok ve öyle insanların ellerinden tutmalı onlara destek olmalıyız. Bu kitap mutlaka okunmalı ve herkes bu kitaptan kendine ders çıkarmalı. İnsanları asla ayırmamalı kimseyi görünüşüne göre yargılamamalıyız İyi okumalar diliyorum
Dünya Klasikleri
Martin EdenJack London · Can Yayınları · 2019135,2bin okunma
Bahtsız Edgar Linton
7/10
·408 syf.··
2022 1. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 05 Ocak 2022 02:42
Merhaba arkadaşlar; Öncelikle kitabı gerçekten çok sevdim ama kitap beni sevdi mi bilmiyorum açıkçası ? Yazar öyle bir kurgulamış ki eseri, şok üstene şok yaşadım sürekli. Heathcliff ve Catherine ikilisinin yaşadığı takıntılı aşk hikayesi beni çok fazla gerdi gerçekten. Öncelikle şunu söylemek istiyorum, eser harika yazılmış ve betimlenmiş. Nefret duygusunu iliklerinize kadar hissedebileceğiniz, aşkın gerçekten bu kadar mı olur diyebileceğiz ve bir sürü sorularla kendi kendinize kalacağınız, düşündürücü bir kitap. Bazı sayfaları okurken yok artık dediğim,nasıl ya insanlar bu kadar kötü olmak için gerçekten çabalıyorlar mı, diye çok söylendim kendime. Hikayeyi hizmetli Nelly karakteri tarafından dinliyoruz. O anlattıkça biz hikayenin içine yolculuk ediyoruz. Biraz karakterler hakkın da konuşmak istiyorum. Öncelikle baş karakterimiz Heatchliff; Öfkeli,kindar,aç gözlü,acımazsız ve bir o kadar da takıntılı bir aşık. Yaptığı her şeye kin kusan, nefretle söylenen ve şeytanın ruhunu alıp götürdüğünü düşündüğümüz ana karakterimiz. Catherine; asıl kızımız ve kadınımız. Neşeli,ukala,hastalıklı,özgür ruhlu ve verdiği kararları doğru dürüst yerine getiremeyen sürekli ağlayan diğer takınlı ana karakterimiz. Hindley hakkın da çok fazla konuşacak bir şey yok aslında ama sonlara doğru ölümü beni çok üzmüştü. Edgar Linton işte benim gözü yaşlı,vefakar ve iyi niyetli canım karakterim. Catherine ile evlenip hayatını zindan eden, yakışıklı bir o kadar da kadersiz olan,ne yapsa kendini sevdirmeyen, kedisinden başka herkesi düşünen diğer karakterimiz. Beni yıkıp bitiren tatlı mı tatlı Lintonum :( Sadece bu dört karakterimiz hakkın da konuşmak istedim. Şiddetle okumanızı öneriyorum ben bayılarak okudum İyi okumalar diliyorum herkese
Roman
Uğultulu TepelerEmily Brontë · Can Yayınları · 202558bin okunma
Puan vermedi·200 syf.··
2021 10. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 19 Aralık 2021 20:50
Kitap bana çok farklı şeyler hissettirdi. Çocuk olup çocukluk yaşayamadan, anne olup anneliğin ne olduğunu bilmeyen Adile..duygulanarak,öfkelenerek okudum sayfaları. Adile’nin oğlu İsrafil evet şu karanlık dünyada hayretler içerinsin de umut dolu olan bir oğlan çocuğu ve güçsüz görüp bütün günahlarını bu iki insana yükleyen şeytanlaşmış insanlar. Deniz Gezgin öyle bir kurgulamış ki kitabı hayran kalmamak elde değil. İster masal diyelim istersek öyküleme ama harika bir eser olduğu aşikar. Mutlaka okumalısınız eminim ki okurken kendinizden çok şey bulacaksınız bu kitapta.
Roman
AhrazDeniz Gezgin · Can Yayınları · 20195,7bin okunma