Ne diyordu Gazi dedemiz. “ Önümüzden bir kurt geçti. Sağdan solumuza bir kurt geçti. Dedik zafer bizim inşallah.”
Bize şanlı zaferler bırakıp vatanı emanet eden tüm şehitlerimizi rahmetle anıyorum. Varolsunlar. 🇹🇷
EMPERYALİSTLERİN donattığı, emperyalizmin yönlendirdiği Yunan ordusu ezilmişti. Türkiye için yepyeni bir dönem başlıyordu. Falih Rıfkı Atay 30 Ağustos zaferi için şöyle yazacaktı:
"
Nemiz varsa, eğer bağımsız bir devlet kurmuşsak, hür vatandaşlar olmuşsak, şerefli insanlar gibi dolaşıyorsak, yurdumuzu Batının pençesinden, vicdanımızı ve düşüncemizi Doğunun pençesinden kurtarmışsak, şu denizlere bizim diye bakıyor, bu topraklarda ana bağrının sıcaklığını duyuyorsak, belki nefes alıyorsak, hepsini, her şeyi 30 Ağustos zaferine borçluyuz.
"