Her zaman şimdide kal, çünkü bütün sahtelik ya geçmişten, ya da gelecekten sızar. Geçmiş geçmiştir. Artık onu kafana takma ve yük olarak taşıma. Aksi halde, şimdinin gerçeğini yaşamana izin vermez. Ve gelecek olan da henüz gelmedi. Boşuna gelecekle kafanı yorma yoksa şu ana gelir ve onu mahveder. Şimdiye sadık kal, o zaman gerçek olursun. Şimdi, burada olmak gerçek olmaktır. Geçmiş yok, gelecek yok; bu an, hepsi bu. Bütün sonsuzluk bu anda.
"İyi ki doğdun Korel Erezli," diye fısıldadım; tarih artık 23 Temmuz'du, onun doğum gününe geçmiştik. "Sana hediye alamadığım için özür dilerim ama benim tek dileğim senin için. Kendi doğum günümde bile en büyük dileğim senin için oldu. İşte bu yüzden çabala, inan ve benimle kal çünkü ben ne geçmiş zaman eki kullandığım kelimeler söyleyeceğim sana ne de kalbini öveceğim." Ona yaklaştım. "Tek diyebileceğim: Seninle yaşıyorum; hem geçmişte hem şimdide hem gelecekte."
İyi ki doğdun Korel Erezli. Sana hediye alamadığım için özür dilerim ama benim tek dileğim senin için. Kendi doğum günümde bile en büyük dileğim senin için oldu. İşte bu yüzden çabala, inan ve benimle kal çünkü ben ne geçmiş zaman eki kullandığım kelimeler söyleyeceğim sana ne de kalbini öveceğim. Tek diyebileceğim: Seninle yaşıyorum; hem geçmişte hem şimdide hem gelecekte.
Anda kal, âna sadık kal, tamamıyla burada, dün yokmus gibi ve yarın olmayacakmış gibi. Ancak o zaman, tamamen burada, şimdide olabilirsin. Şimdiki zamanda, varlığın o bütünlüğüyle, varoluş sana katılır çünkü varoluş geçmiş bilmez, gelecek bilmez. O her zaman burada, şimdidedir.
Bir "GİT" haresi yeterdi her şeyin götürülmesine...
Bir "KAL" tanesi eritirdi bütün bir ayrılığı...
Şimdi sen,
Uyuyor gibi susuyorsun,
Düşünür gibi dalıyorsun,
Damlamadan akıyorsun,
Avludan,
Avucuma,
Avutuşlarınla...
Demleniyorum deminde,
Emiliyorum dediklerinde,
Dünde yoktun sen,
Deminde,
Şimdide...