Kendi içinde kaybolanların, kendini arayanların, Ben'i arayanların kitabı Siddhartha... Her zaman değerini koruyacak, tekrar tekrar okunup her okuyuşta içinizin karanlık dehlizlerinde ışıklar yakacak bir kitap Siddhartha. Kelimelerle anlatılamayacak, ondaki giz' i zedeleyecek kadar anlam yüklü olan bir kitap Siddhartha.
Siddhartha ile içsel bir yolculuğa çıktım kitabı okurken. Bu yolda onunla birlikte hayatın anlamını sorguladım. Ben'i aradım. Aramaktı aslolan, elzem olan. Ben de aradım...
Yürümek hiç bu kadar anlam kazanmamıştı.
Öncelikle yazardan bahsetmek istiyorum. Frédéric Gros felsefe profesörüdür. Michel Foucault' un Collége de France'taki son derslerinin editörüdür. Psikiyatri, hukuk ve savaş üzerine eserler kaleme almıştır.
Kitap yürümek üzerine felsefi bir yolculuğa çıkarıyor bizi. Bunu yaparken de Nietzsche, Rimbaud, Rousseau, Thoreau, Nerval, Kant, Gandi gibi ünlü isimler için yürümenin ne anlama geldiğini ve hayatlarını nasıl şekillendirdiğini okuyoruz. Aynı zamanda hac yolculuğunda hacıların yürümelerini, aylakların, göçebelerin, kiniklerin (bu kavramı kitapla ilk kez öğrendim) yürümelerini, kentli flâneur için yürümenin ne olduğunu kitabı okurken keyifli bir şekilde öğreniyoruz.
"Yürümek spor değildir." Cümlesi ile başlıyor kitap. "Bir ayağı diğerinin önüne atmak çocuk işidir. Yürüyenler karşılaştığında ne bir sıralama vardır ne de puanlama."
Yazar yürümek aceleye getirilmemeli diyor. Ben de yürümek gibi bu kitabı da aceleye getirmeden her sayfasını tefekkürle okumanızı ve kesinlikle okumanızı tavsiye ederim.