Adar Koç

Adar Koç
@siyah__beyaz
Zaman az, alan dar. Alanı da boş şeylerle doldurmamak gerekir. *Yalnız kalmayı hep iste*
10/10
·160 syf.··
2018 9. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 13 Şubat 2018 19:29
Merhaba, iyi aksamlar. İnsanın sağlıklı yaşaması ve organizma için gerekli besinleri yeterli şekilde alması lazım. Acıktık! Komut verilsin mi? Beynimizin hipotalamus bölgesinde 'arkuat nukleus' denen bir bölge var. Vücudumuzda gelen uyarıları, sinyalleri alan ve bunları beynin merkezlerine yönlendiren ve beslenmeyi düzenleyen bir doyum merkezidir. Komutu veren beyin; midedeki hücrelere ve pankreastaki epsilon hücreleri tarafından oluşturulan 'ghrelin' yani açlık hissini veren hormona uyarılar gönderir. Kısa bir süre sonra bize fısıldayan bir ses: "Hadi, bir şeyler yiyelim!" Bir şeyler yememiz lazım yaşamak için, lazım da elde avuçta bir şeyler var mı? Zavali 'ghrelin ve hipotalamus' Knut Hamsun(d)'a açlık hissi değıl de, nasıl bir acı, üzüntü ve çaresizlik verdiğinizin farkında mısınız? Kim bilir durumun bu kadar vahim olmasına şahit olsaydınız, bir parça ekmek için nasıl çetin ceviz bir süreçten geçtiğini görseydiniz, açlık hissini vermekten vazgeçerdiniz! Bazı duygular . Insana; acı, hüzün, çaresizlik ve bağırışlar bıraktırır, açlık gibi . Ve bazı ağlayışlar vardır; Sesizce, kimsenin duymayacağı bir şekilde, içinizden bağırarak gözyaşları dökmek. Meşakatlidir bu haller/duygular unutmayın! ___________________________________________ Siz hiç, " rengi attığı belli olmasın, parlak ve yeni görünsün diye, pantolonun diz kapaklarına birkaç damla su serpen gördünüz mü? Peki, *Ev kirasının gününü geçiren; ev sahibine dikkatini çekmemek için, merdivenlerde sesizce inip-çıkan insanlara...
Edebiyat
AçlıkKnut Hamsun · Varlık Yayınları · 201735,7bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
9/10
·72 syf.··
2018 3. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 15 Ocak 2018 14:20
Merhabalar, keyifli kitap okumalar. Toplanın ebeveynler özelikle de babalar, size birkaç sözüm olacak.! Bu kitabın incelemesini yapmayacaktım ama anlattığı, vurguladığı çoğu konu günümüz de hala devam ediyor ve çoğu çocukları etkiliyor olmasından dolayı, çocukluk zamanıyla ilgili düşünce ve görüşlerime yer vermek istedim. (Bunu yapmamda ki tek neden toplumda sıkça karşımıza çıkan, utanmamız gereken bir toplum gerçeği: ‘Çocuklara şiddet eylemi!’ ) Aile kavramı çok önemlidir. Vatan için zorlu bir görevde olmasına rağmen bize sevgisini ihmal etmeyen babama, ve beşikten başlayıp şu yaşa kadar ilgisini ve sevgisini bizlere ihmal etmeyen anneme teşekkürü borç bilirim. Hakları asla ödenmez.. Toplumumuzda ne yazık ki gerek sanal alem gerek reel alemde çocuklara yönelik şiddet haberlerini sıkça duyar ve ne yazık ki görürüz.(Üzülürüz ilk başta, kimimiz gözyaşlarına engel olamaz, kimi derin bir of çeker, bunları yapmakla yetiniriz . Bu saydıklarım ilk başlarda yaptığımız eylemlerdi, sonrası malum sessizlik ve alışmak. ) X kişisi, 1 yaşındaki çocuğunu hastanelik etti. Y kişisi, 8 yaşındaki çocuğunu yaramazlık etti diye eline hortumu alan baba gözyaşlarına boğulan çocuğunu vurmaya başladı. Vs haberler…. Z kişisi, beş aylık bebeği öldürdürdü , savunması ise kan dondurucu : ‘Sesi rahatsızlık vericiydi.’ Cinsel saldırıya maruz kalanları da hiç sormayın, o ayrı bir yürek, insanlık acısı... Bu tablonun nedenini örnekleme yaparsak, elimizde iki adet fidan var. Biri Olriç , diğeri Zeze . Siz, Olriç fidanınıza çok iyi baktınız. Günlük takibi alıp, suyunu , ortam sıcaklığını, nemi, toprak kalitesini ve toprak minareli zenginliği hakkında bir rapor/belge tuttunuz. Ve en önemlisi de bu işlerin hepsini sevgiyle yapmış olmanız.(Günaydın Olriç, bakalım bugün nasılsın, demir
Edebiyat
Babaya MektupFranz Kafka · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202254,1bin okunma
Puan vermedi·200 syf.··
2018 2. kitabı
·
22 saatte okudu
·
Okunma: 13 Ocak 2018 17:52
Merhabalar, Friedrich Nietzsche'nin inanca olan sert düşünce ve görüşleri haricinde çoğu yanlış tabuları yıkmasından dolayı okumak istediğim bir filozof… ***Tanrı’yı yok saymasından dolayı kitaplarını okumayacağız anlamına gelmez. Okumak, araştırmak ve sorgulamak lazım. Hiçbir şey bilmiyorsak bile neden Tanrı öldü demesini bilmemiz lazım. Bilgi bilgidir***. Filozofu da yeni yeni tanımaya başladım, daha önce okuduğum eseri, bende farklı duygular bırakmıştı. (bkz : #25580682 ) Şen Bilim Şiirler eserinde, ‘yazarın hakkında’ bir yazı dikkatimi çekti. Nıetzche Sifiliz olarak da bilinen Frengi, yani halk arasında bel soğukluğu olarak bilinen bir hastalık sonucu 11 yıl boyunca bitkisel hayat denilebilecek bir hayat sürmüş. Bu hastalığın olması da , manidar bir hissi oluşturuyor tabii ister istemez… Aslında burada insanlığın ne kadar aciz kaldığının bir göstergesi… Ne kadar bilirsek bilelim, ne kadar büyük olalım, meşhur olalım, sadece tek bir bakterinin çeşitli yollarla insana bulaşması sonucun da hayata veda etmemiz gibi bir durum! Dolayısıyla hayatın, insanlığın değerini bilip hayata sevgiler bırakmak gerekir. Nıetzche'nin, felsefe alanında ki tüm düşüncesini yani düşünme sisteminin ana felsefi temalarını ve görüşlerinin yoğunluğunu Şen Bilim Şiirler adı altında topladığı ve yayımladığı en geniş, şiir kitabıdır. Felsefesi üzerinden kurulu olduğu için Nıetzche hiç şüphesiz ki kitabın büyük bir bölümü Tanrı’nın ölümünü ilan etmesi ve sonsuz dönüş doktrinini anlatmasından oluşur. Beni etkileyen birçok şiirleri oldu. Derin ve mantıksal kökene varan şiirler… ‘‘Genişlik ve uzaklık için başarısızlığın, Yıldız için karanlığın ne anlamı vardır? Sakince dalgalanmaya devam etmek, Zamanın akmasına izin vermek gerekir. Uluslar sona
Şiir
Şen BilimFriedrich Nietzsche · Say Yayınları · 2019364 okunma
Puan vermedi·637 syf.··
2018 1. kitabı
·
29 günde okudu
·
Okunma: 12 Ocak 2018 19:23
Merhabalar, hayırlı akşamlar... ---Uyarı: Spoiler İçerir--- Yaklaşık 29 gün sonra( ne süre ama  ) şükür ki kitabı bitirebildim. İncelemeye geçmeden önce sizden bir ricam olacak. Emek verip, zaman harcadığım bu incelemeyi sonuna kadar okumayacaksanız, lütfen hiç beğenmeyin. Bazen denk geliyorum uzun bir kitap incelemesi eklenmiş siteye daha 1 dk dolmamış onlarca beğeni yahu ne ara incelemeyi okudun, not aldın da sonra hemen beğeni butonuna tıklıyorsun bu resmen kolpalıktır. Hiç şüphe yok ki, ‘’ Diriliş’’ Rus ve dünya edebiyatının en usta yazarlarından olan, Tolstoy’un, çoğu dilde sayısız kez basılan, milyonlarca okur tarafından okunan, beğenilen ve yazarı ölümsüzleştiren başyapıtlarından biridir. Söz konusu Tolstoy ise, zaten eserleri damak tadı verecek, düşündürecek, sorgulatacak, hafızalara kazılacak… Çünkü Tolstoy Aristokrasi sınıfı soyundan gelmesine rağmen bu sınıfı reddedip, halkın arasına karışan biridir. Naçizane fikrim şu ki Tolstoy bir sokak fotoğrafçısıdır. (Sevgi dolu bir fotoğrafçı…) Eseri okuduğunuz da fark edeceksiniz o sokak fotoğrafında prensler, generaller, ihtiyar hanımefendiler, köylüler ve mahkûmlar olacak. Diriliş eseri kalın bir kitap bu sizi korkutmasın. Acaba sıkılacak mıyım? Hayır kesinlikle sıkılmayacaksınız, aksine hiç bitmesin diyeceksiniz. (Ricardo hani Vatansız Ricardo dediği gibi ) Günlerce, haftalarca kim bilir belki benim gibi aylarca…(ki öyle de oldu  ) *Bir vicdani mahkemeyle başlar her şey …* Prens Nehludov günlerden bir gün teyzesinin evine ziyaret eder. Teyzesinin evinde çalışan kadınlardan birinin yeğeni olan Katyuşa’ya aşık olur. Katyuşa 17 yaşında genellikle duygularıyla hareket eden biri. Sonuç itibariyle Katyuşa hamile kalır. Prens evden gidince Katyuşa’ya bıraktığı sadece birkaç ruble
Edebiyat
DirilişLev Tolstoy · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202521,6bin okunma
3/10
·312 syf.··
2017 137. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 14 Aralık 2017 23:31
--Spoiler -- Polisiye romanlarını bir şartla severim. Yazar ince titiz bir olay örgüsüyle yazacak ki okur kafasında kurguyu kurabilsin. Yeri geldiğinde adrenalin patlaması yaşasın. Bu kitabı da öyle bir umutla seçmiştim… Yarı zamanlı pizza teslimatı yapan üç arkadaş. Kayla, Drew ve Gabie Olaylar ise yoğunluk olarak Drew ağzından anlatılır. Peki nasıl anlatılıyor bu olay ? Bazı anlatım yeri hariç(tıbbi terimler) sade ve akıcı bir dille anlatılıyor. Akşamın ilerleyen saatlerinde bir sipariş telefonu… Siparişi not alıp arabasıyla adrese götürürken kaçırılan Kayla. Arkadaşını kurtarmaya çalışan Gabie ve Drew ekip kurmaya karar verirler. Ekip, birkaç polis, bir medyum (sözde dedektif) ve Kayla’yı tanıyan bazı arkadaşlarından oluşuyor. Kitabın ilerleyen sayfalarında bu ekibin iyi işler çıkaracağını varsayıyoruz. Kaçırılmadan sonra her şeyin heyecanlı ve etkileyici bir şekilde anlatılacağı gibi. *Gönül isterdi ki bu ekip Rıza Baba’nın kontrolü altında olsun.* Olaydan hemen sonra Kayla’nın neden/ niçin kaçırıldığına ve kimin kaçırılacağı şüphesi üzerinden çalışılır. Fakat ilginçtir ki bu olaydan birkaç sayfa sonra Kayla tamamen unutulup olay Gabie ve Drew üzerinden anlatılır. Kayla’ya tam aşk sözlerini söylemeye hazır olurken, sözlerin eyleme geçmesini engelleyen kaçış Drew’e yakın arkadaşı olan Gabie’ye yaklaştıracak. Yüzlerce sayfaya sığacak olan bu ikili arasında ki ilişki, başrol oynayan Kayla’yı unutturacak. Kitabın son sayfalarına gelirken, olay anlatımı kitabın başlarında kaybolan Kayla’a geçiyor. Aniden şüphe çeken bir adam, olayı Kayla’nın kurtarılıp ailesine teslim edilmesine neden olacak süreci başlattıyor. Kayla’yı kaçıran adam da söz de Kayla’yı Gabie sanarak kaçırmış, savunma o yönde çatışma esnasında anlatılır bu savunma. Silahlar
Kayıp KızApril Henry · Sonsuz Kitap · 2016582 okunma