İnsanlığın ortak yaşamına bağlı olan insan bu yaşamı belirleyen yasalara tabiymiş gibi görünür. Ama aynı insan, bu bağ olmadan özgürmüş gibi görünür. Halkların ve insanlığın geçmiş yaşamları nasıl değerlendirilmeli, insanın özgür mü yoksa özgür olmayan eylemlerinin bir eseri gibi mi? Bu, tarihe sorulacak sorudur.