Başladığım kitabı kötü de olsa bitirmek huyundan Fethi Naci'nin bir sözü sayesinde kurtuldum:
"Karpuzu kestin. Baktın ki kabak. Gene de zorla yiyecek misin o karpuzu?"
Acaba hiçbir şey anlatmamış olmak mümkün müdür? diye soruyorum kendime. Doğrusu, hiçbir şey anlatmamış olmayı çok isterdim. Her şeyi ancak o zaman anlatmış olurdum çünkü.
Hasan Ali Toptaş