Aşk sadece tende yaşanan bir duygu değildir. Önce kalpte başlar,daha sonra cana işler. En son tene düşer.
Sayfa 196
«Eşeğim, ayak seslerimi duymuştu. Başını çevirdi. Açıktı ağzı, dişleri kanlıydı. Ateş ettim! Son bir kere daha anırdı. Garip - öfkeden titriyordum, yi­ne de hayvana acımadan edemedim. Ayaklarımın dibinde yatan ölüsüne bakarken, kendi ölümü görmüş gibi oldum. Kendimi öldürmüştüm sanki. Evet, onu öldümeseydim onun gibi olacaktım ben de - bir hayvan olacaktım. Son çağda bir hayvan ola­caktım.»
Sayfa 172
Edebiyat
Reklam
" Ne yazık! Dünyada sadece tek bir varlığı sevmek,onu bütün kalbiyle sevmek ve karşınızda durup size bakar,cevap verir, konuşurken,sizi tanımadığını fark etmek! Sadece onun tesellisine ihtiyaç duymak ve bunu yapması gerektiğinden habersiz olan tek kişi olduğunu anlamak!"
Alıntı
Biliyorum sana giden yollar kapalı Üstelik sen de hiç bir zaman sevmedin beni Ne kadar yakından ve arada uçurum; İnsanlar, evler, aramızda duvarlar gibi Uyandım uyandım, hep seni düşündüm Yalnız seni, yalnız senin gözlerini Sen Bayan Nihayet, sen ölümüm kalımım Ben artık adam olmam bu derde düşeli Şimdilerde bir köpek gibi koşuyorum ordan oraya Yoksa gururlu bir kişiyim aslında, inan ki Anımsamıyorum yarı dolu bir bardaktan su içtiğimi Ve içim götürmez kenarından kesilmiş ekmeği Kaç kez sana uzaktan baktım 5.45 vapurunda; Hangi şarkıyı duysam, bizimçin söylenmiş sanki Tek yanlı aşk kişiyi nasıl aptallaştırıyor Nasıl unutmuşum senin bir başkasını sevdiğini Çocukça ve seni üzen girişimlerim oldu; Bağışla bir daha tekrarlanmaz hiçbiri Rastlaşmamak için elimden geleni yaparım Bu böyle pek de kolay değil gerçi...
Biliyorum, bir insanın sevgisini kaybetmek, zorlukla ulaşılmış bir doruktan aşağı yuvarlanmak­tır. Gece başladığında yok olacak son gölgedir. Uçurumun üs­ tüne düşen bir gölge
Sayfa 90·Kitabı okuyor
Sonsuza kadar, son nefesimi verirken bile seveceğim seni
Sayfa 80·Kitabı okuyor
Reklam
Reklam