Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Yeni Diyalektik
_Tanrı, ilk ateisttir. Ateistler _Tanrı, ilk masondur. Masonlar _Orospu çocuğu. Marques de Sade _Herkesin tanrısı kendine benzer. Yamyamların tanrısı bir yamyam; savaşçıların tanrısı bir savaşçı; hırsızların tanrısı hırsız; aşıklarınki de aşk tanrısı olacaktır. Ralph Emerson _Trakyalılara göre tanrı, sarışın ve mavi gözlüdür. Öküzlerin elleri
Diyalektik 2 – Şeref, Bilgelik, Sanat
*_Düşünce_ _Buda: Her şey düşüncedir. Ne düşünüyorsak o oluruz. Bize düşüncelerimiz şekil verir. Hepimiz düşüncelerimizden doğarız. Bu dünyayı yaratan, zihnimizdir. Bu dünyayı bir hava kabarcığı, bir serap gibi düşün. Dünyayı böyle gören kişiyi ölüm görmez. Biz, içselliğimizin meyvesiyiz. İçimizde ne varsa biz oyuz. Bizi biz yapan zihnimizdir.
Reklam
"Köktendincilerin inançtan yoksun olduğunu söylüyorsunuz, neden?" Žižek: Ister Müslüman ister Hıristiyan olsun terörist köktendinci ler gerçekten inanıyorlar mı? Bu "sözde" köktendinciler, inanmayan kişilerin "günahkâr" hayatlarını acayip dert edinir, merak eder ve cazip bulurlar. O günahkârlarla savaşırlarken, insan, onların aslında kendi dürtüleriyle savaştıklarını hissedebiliyor. Köktendinciler kendi de rinliklerinde gerçek inançtan yoksunlar, şiddet patlamaları bunun kanıtı. Danimarka'da düşük tirajlı bir gazetede yayımlanan aptal bir karikatür karşısında kendini tehdit altında hisseden bir Müs lümanın inancı çok kırılgan olmalı. Bu insanların sorunu, bizim onları bizden daha aşağı görmemiz değil, daha ziyade onların kendilerini gizliden gizliye daha aşağı görmeleridir. Teröristler, Milton'un "kötülük, sen benim iyi liğim ol" diyen şeytanına benziyorlar. (Ş 84) Yeri gelmişken şunları da söylemek isterim: İnsanların çoğu kendiliğinden ahlaklıdır. Onlar için bir başka insanı öldürmek son derece travmatiktir. Onlara bunu yaptırmak için büyük bir "kutsal sebep" gerekir. Din ve etnik aidiyet bu sebep için çok uygundur. Kutsal sebep olmasaydı, yaptığımız korkunç şeylerin bütün yükünü taşımamız gerekirdi. Din ideologlari dinin esasında kötü olabilecek insanlara iyi şeyler yaptırdığını savunurlar. Ancak bugünkü tecrübelerimizden yola çıkacak olursak, Steve Weinberg'e hak vermeden edemeyiz: "Din olmadan iyiler iyi şeyler, kötüler kötü şeyler yapar; ancak, iyilere kötü şeyler yaptırabilen tek şey din'dir." (AÇT 39)
...eklektik yapısı ağır basan etik anlayışında Kindî, klasik İslam ahlakı yanında, Sokratik ve Aristotelesçi etik anlayışından ama özellikle de Stoacı etikten unsurlara da yer verir. O, Stoacı felsefeden, en çok da dünya ve dünya nimetleri karşısında bağımsızlığa, kişilerin ahlaki failler olarak önemine vurgu yapmış olan Epiktetos’tan etkilenmişe benzer...Etkilendiği Sokratik anlayışa ama çok daha önemlisi İslam akaidine uygun olarak insanın bir beden ve bir ruhtan meydana geldiğini, bunlardan gerçekten var olanın ruh olduğunu öne sürer. O, insanın başına gelen bütün mutsuzlukların beden ya da cisme bağlanmaktan, sözde iyi olduğunu düşündüğü maddi şeylere bağlanmaktan kaynaklandığını öne sürer. Çünkü bu maddi iyilere bağlanmak insanın içsel dengesine, gerçek özerkliğine zarar verirken, onu yoldan çıkarıp acı ve üzüntülere sevk eder. Onun bakış açısından maddi şeylere, gelip geçici iyilere bağlanmak bireyin ruhsal dengesini bozarken, onu söz konusu sözde iyileri kaybetmenin yol açacağı korku, tedirginlik, endişe ve üzüntülere gark eder. Kindi’ye göre gerçek mutluluk, insanı insan yapan şeyin ne olduğunu, onun için neyin gerçekten iyi olduğunu bilmekten ve onu bozan, dengesini yitirmesine yol açan şeylerden uzak durmak, dünyevi ve maddi iyilere karşı aldırmazlık içinde olmaktan geçer.
Sayfa 235 - Say Yayınları.
118.Mektup
Söylentilerle şaşırtılıp sözde iyi’lere sürükleniyor insanlar;daha sonra,istediklerini elde edip de çok acı çekince bakıyorlar ki,bunlar birer kötü,birer boş istek ya da umduklarından daha değersiz şeylermiş.
Varsın olmasın istedikleriniz hayata dair. Varsın kötü siz olun, sözde iyilere karşı. Varsın tek kişi kalmasın yanınızda, sahici olduğunuz için. Ne çıkar ? Kuru kalabalıklara inat, yeşertin yalnızlığınızı. O sizi hiç bırakmayacak, mezarda bile !
Reklam
Kindî'ye göre
O, insanın başına gelen bütün mutsuzlukların beden ya da cisme bağlanmaktan, sözde iyi olduğunu düşündüğü maddi şeylere bağlanmaktan kaynaklandığını öne sürer. Çünkü bu maddi iyilere bağlanmak insanın içsel dengesine, gerçek özerkliğine zarar verirken, onu yoldan çıkarıp acı ve üzüntülere sevk eder.
Sayfa 235Kitabı okudu
Söylentilerle şaşırtılıp sözde iyi’lere sürükleniyor insanlar...
Sayfa 460
15 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.