"Acı, üzerine düşündüğün için acıdır. Bu fikri değiştirmek için iradenizin gücünü gösterin, onu bir kenara atın, şikayet etmeyi bırakın, işte o zaman acı ortadan kalkacaktır."
Var mı dünyada günah işlemeyen, söyle;
Yaşanır mı hiç günah işlemeden, söyle;
Bana kötü deyip kötülük edeceksen,
Yüce Tanrı, ne farkın kalır benden, söyle.
Ve şimdi gezdir gözlerini Semerkant'ın üzerinde!
Değil mi ki o yeryüzünün ecesi? Alıp tüm diğer kentlerin yazgı iplerini ellerine, çıkmamış mı hepsinin üstüne o mağrur?
"Sevgi hissedilen bir şeydi, bunu biliyordum; ama bir heyecanın da adı olabilir miydi? Bir kişinin adını duyunca hissedilen bir heyecanın adı?!.. Hissedilebilirdi ama tanımlanabilir miydi?"