Peki, başka ne var insanda? Bir de duygu alanı var. Üzülüyoruz, seviniyoruz, hissediyoruz, mutlu oluyoruz, seviyoruz, aşık oluyoruz, korkuyoruz, endişelerimiz var. Böylece üç tane temel alan var insanın iç âleminde. Bunlar nerede? Kimse bir şey söyleyemiyor. Beyinde mi kalpte mi? Nerede bilmiyoruz yani. Ama içgüdümüz, aklımız ve duygu alanımız var. Ancak bunlar yeterli değil, yaşamak ve eylem yapmak için. Bunlara destek olan başka kabiliyetlerimiz de var.
Hafıza...
Hafıza var. Eğer hafıza olmazsa insanın ürettiği bilgi bir yerde kalmaz. Muhafaza edilemez, korunamaz. Hafıza çok mühim bir şey. Buna yeni tabirle bellek diyorlar. Muhafaza ediyor, sizin başınızdan geçen eski hadiseleri de muhafaza ediyor. Bu eski hadiseler üzerine yaptığınız eylemleri, aldığınız neticeleri, yaptığınız yorumları da muhafaza ediyor. Böylece siz uzun bir müddet yaşamışsanız ve çok farklı boyutlarda eylem yapmışsanız, bütün birikimleriniz hafızada kalır.