''Sahtekârlar Tekkesi''
7/10
·120 syf.··
2026 13. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 05 Haziran 2026 00:00
Selim Nüzhet’ten okuduğum ikinci kitap Canvermezler Tekkesi oldu. Selim Nüzhet bu romanı, Claude Farrere’in La Maison des Hommes Vivants adlı eserinden uyarlayarak 1921 yılında ileri gazetesinde yayımlamış. Daha sonrasında 1922’de bu eser kitaplaşmış. Türk edebiyatının ilk gotik romanı olarak da değerlendirildiğini kitabın arka kapak yazısında görüyoruz. Yukarıda ismini verdiğim Fransızca olan orijinal romana da biraz değinmek istiyorum. ‘‘Ölmez Adamların Evi’’ olarak Türkçeleştirebileceğimiz bu romanın Hamdi Varoğlu tarafından 1955 yılında bir çevirisi yapılmış. Aslında çeviriden ziyade bir uyarlama olduğu söylense de kişi ve mekân adları Fransızca bırakılmış. 1911 yılında yazılmış olan bu ‘‘La Maison des Hommes Vivants’’ adlı eser, Türkçeye ‘‘Ölmez Adamların Evi’’ adlıyla çevrilmiş. Bu kitap ilgimi çektiği için biraz Türk edebiyatındaki fantastik, gotik anlatılar üzerine araştırma yaptım. Bu da beni İletişim Yayınları’ndan çıkan ‘‘Türkçe Edebiyatta Varla Yok Arası Bir Tür Fantastik Roman (1876-1960)’’ isimli çalışmaya yöneltti. Kitapta Canvermezler Tekkesi ile ilgili hiçbir bilgi bulunmamasına şaşırmışken son bölümlere doğru Ölmez Adamların Evi çevirisi hakkında yazılanlara denk geldim. Türkçe çevirisinin yapıldığını da bu vesileyle öğrendim. Uyarlama olduğu iddia edilse de romandaki isimlerin orijinal olarak bırakılması ve romanın 1909’da geçen bir hikâyeyi ele almasına rağmen Osmanlıya hiç değinmemesi onu çeviriden fazlası yapmamıştır. Çalışmanın sahibi Pelin Aslan Ayar’a göre bu durumun sebebi de tekinsiz maceraların dışarıya, uzağa atfedilmesidir. Yazar; korkunun, yadırgatanın bizden uzaklığını gösterip okurunun kendi coğrafyasında güvende olduğu alt mesajını vermek istemiş olabilir. Bizde daha çok bilindik hikâyelerin olması sebebiyle böyle olağanüstü
Canvermezler TekkesiSelim Nüzhet Gerçek · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2025528 okunma
Hiç Bitmeyen Çin İşkencesi.
3/10
·328 syf.··
2026 43. kitabı
·
21 günde okudu
·
Okunma: 31 Mayıs 2026 23:17
Spoiler olacak. Finale kitabından da olacak. Bronz okumamın acılı bir süreç olduğunu düşünmüştüm ama hayır bu bir başkaydı. Bu efsaneydi. Benim devrimim oldu bu kitap.(kötü anlamda çünkü beni rsye soktu) Beklenti denizinden bir yudum su verdi bana, sonra o su da zehirli çıktı. Allah kahretmesin ben mi fazla taktım yoksa gerçekten imtihanvari bir süreç miydi aklım almıyor. İlk kitaba da bayılmış değildim ama bu rezaletti bence. Kitap bana asla geçmedi. İnsanların favorisinin neden iki olduğunu da asla anlayamadım. Ya öncelikle ben kimsenin sihre inanmıyor olmasından başlayacağım. Madem kimse sihre inanmıyor gerçek değil abi neden kimse şaşırmıyor şaka mısınız siz? Evangeline falan da aşırı kolay alıştı. İlk başta bu kadar batmamıştı ama kimsenin tuz gezdirmiyor olmasından hoslanmadığımı fark ettim. Bu insanlar sihirli ve sihrin doğduğu bir yer var anladığım kadarıyla. Ve burası da bu kitaptan çıkarımlarıma göre Kuzey. Peki madem neden Jacks’in sihri Valenda’dan çıkınca azaldı. Scarlet ve Donatella, Jacks’i aramayı kesti mi? Jacks Kuzey’de madem bu kadar popüler bir lorddu neden Güney’de prenslik yapıyordu? Üstelik tahta geçmek için veliahtları falan zehirlemişti. Anlamıyorum? Bu kitap Caraval evreninin devamı mı yoksa yazar Jacks’i istediği gibi yoğurabilmek için farklı farklı elementler mi uyduruyor. Kitap Caraval evreninden bağımsız yazılsa daha umut vadedici olabilirmiş. Oradaki Jacks karakteri yerine farklı büyülü bir yaratığı ve onun geçmişini okusak süper olurmuş. Bu geçmiş bence Jacks’e oturmamış. Yazar neden kafasına göre bizim bildiklerimizi değiştiriyor onu da anlamış değilim. “Jacks kader tanrısı olduğu için yaşlanmazdı ama kötü yaralandıysa ölebilirdi.” (248) Hayır? Ölmezdi? Yazarın Caravalda anlattıklarıyla ters düşüyor bu. Finale kitabında Kayan
1000Kitap
Hiç Bitmeyen MasalStephanie Garber · Dex · 2023927 okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
*hiçbir bilimsel dayanağı olmayan,kalbimden geçen incelemem*
10/10
·248 syf.··
2026 3. kitabı
·
40 günde okudu
·
Okunma: 11 Mayıs 2026 08:26
*öncelikle kitabı bu kadar uzun sürede okuyup bitirmemin nedeni kesinlikle kitap değil.Bu süreçte bir bebeğim oldu ve babamı kaybettim.O yüzden bende ayrı bir yerin olacak SEVGİLİ ARSIZ ÖLÜM* Öyle bir roman ki her kişisi kahraman her biri olaylı ve her birinin kendine ait dünyaları var.Ama ev denilen o çatının altına girince dünyalar birbirine karışıyor ve öyle biri var ki herkesin dünyasını yüreğinde ve kafasında taşıyor.Tabi ki annleri Atiye.Atiye bambaşka bir karakter hatta bir tık diğerlerinden daha ön planda benim için. Bir diğeri de Dirmit kız.Yazar bu adı çocukluk arkadaşının adı olduğu için koymuş diyorlar ve Kafkaslarda sanat tanrıçası anlamına geliyormuş.Kayseri’de yetişen bir üzüm türünün adı diyenler de var(bilmiyorum) Biraz içeriği anlatmaya çalışacağım ama çok zor çünkü romanın her cümlesi olay.Ve dikkatinizi vermeden okuyunca bir olay kaçırıyorsunuz demek.Bu kadar az sayfaya bu kadar olay sığdırmak benim gözümde çok çok ustaca.(sen kimsin djdjdj) Her kahramanın kendi dünyası var demiştim ya her birinin sarıldığı gerçekler de var ama aslında büyülü gerçekler işte roman bu akımla yazılmış ve çok da güzel yazılmış.Sanki masal içinde gerçek,gerçek içinde masalı yaşayıp okudum gibiydi ve büyülendim.Gerçeği de büyüsü de beni alıp götürdü karakterlerin her gittiği yere. Atiye’yle Azrail’e kafa tuttum,vasiyetlerini okudum okudum ölemedim,çocukları için endişelendim,o güzel dualarına komik beddualarına kulak verdim güldüm eğlendim Huvat’la koltuğumun altına yeşil kitaplar koyup gezdim durdum,her gün yeni bir adet edindim,Akçalı köyüne gittim geldim Dirmit kızla türlü oyunlar oynadım,tulumbaya seslendim,cinlendim,komünist nedir merak ettim,şehre gittim köyümü düşledim,kara sivilceli oğlana aşık oldum,annemden türlü öğütler işitp,abilerimden türlü dayaklar
Sevgili Arsız ÖlümLatife Tekin · Can Yayınları · 202410,8bin okunma
Veda
10/10
·130 syf.··
2026 16. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 07 Mayıs 2026 00:42
Füruğ yazdıkça, ben ona yazdım. Bu son şiir kitabıyla içimde koca bir Füruğ külliyatı oluşturdum.Şehirler ve bir de minik bir ülke gezdi benimle birlikte. Bir sergide onu çok seven İranlı bir ressamla tanıştım. Nâr gibi bir kırmızısı vardı Füruğ'un, bende saçlarıma kırmızı kurdaleler taktım. 30+1 oldum. Füruğ kadar cesur oldum mu bilmem ama rüzgâra pencerelerimi açtım. Belki bir Akdeniz sabahı eser( bâd'ı sâbâ). Ve ben seni çok sevdim Füruğ.. Tutkularını, tutkularıma benzettim. Füruğ okurken en çok da Fairuz dinledimyoutu.be/wekA4jDS0xA?si=...
Şiir
Bir Başka DoğuşFuruğ Ferruhzad · Demavend Yayınları · 2016529 okunma
Karanfil ve Yasemin
Puan vermedi·350 syf.··
2026 5. kitabı
Bu aralar Mehmet rauf a taktım. Hem sarıyor hem sıkıyor ikisi aynı anda nasıl olabiliyor bilmiyorum ama kütüphanede kitap seçerken elim mutlaka bir ona gider oldu. Dram diye yazılmış romanlarını komediye niyetine okuyorum. Eğlenmesini eğleniyorum ama bir o kadar da sinir stres oluyorum erkek karakterlerin mallıklarına. Yine de psikolojik tahlilleri için dahi okunulası oluyor benim için her seferinde.
Karanfil ve YaseminMehmet Rauf · İnkılap Kitapevi · 2002358 okunma
4/10
·356 syf.··
2026 9. kitabı
Merhabalarr. Wretched serisinin 2. Kitabıyla geldim bu kitapta üçüncü kardeş olan Mace'ten bahsediliyor. İlk kitapta gizemli, saklı kalmayı seven Mace okuyunca onu çok merak etmiştim. Serinin ilk kitabını çok severek okumuştum ama o kitabı ne kadar sevdiysem bu kitabı o kadar sevmedim. Mantıklı bir bakış açısıyla yazılan takipçi, Stalker tropelerini severek okurum ama burada mantık hiç yoktu bence. Mace kendini Lily'ye tanımadan kim olduğunu söylemeden bir anda hayatına giriyor ve evine, arabasına, telefonuna takip cihazı takıyor onunla ilgili en ufak şeyi bile hemen hackleyip öğreniyor ve Lily'ye bunu göstermekten de çekinmiyor ama kızımız Mace'in adını bile bilmeden onunla birlikte oluyor ve ona aşık oluyor??? 28 yaşında bir kadının adını dahi bilmediği biriyle birlikte olup ona aşık olurken hiç mi ben ne yapıyorum diye düşünmez? Kurgu dahi olsa bu tarz kurgularda birazda olsa mantık ararım ve karakterlerin sorgulamasını isterim ama kızımız hiç sorgulamadan Mace ne derse ona inanıp hemen güveniyordu. Adam telefonunu hackledim diyor kadında sıfır tepki adam arabana takip cihazı taktım diyor kadında yine tepki yok JXOEXJDİDJD Aralarındaki ilişki bana sevgi, aşktan ziyade cinsel bir ilişki gibi geldi. O bahsedilen tutkuyu, aşkı hiç hissedemedim maalesef. Beni asıl Kitaptan uzaklaştıran bir diğer şeyde ekmek sahnesi.... Bu sahne hakkında hiçbir şey demek istemiyorum ama böyle bir sahneyi yazmaya gerek var mıydı? Genel olarak karakterlerin işlenemediği, cinsel birlikteliğin daha ön planda olduğu bir kitaptı. Benim önerebileceğim bir kitapta değil:*__*
Wretched SoulAnna J. Valentine · Independently published · 02 okunma