Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Abdülaziz Bekkine ile Nurettin Topçu arasındaki ilişki tasavvufi bir bağlanmanın öyküsüdür. Bu bağlanmada felsefenin imkanları tasavvufun emrine verilmiş ve felsefe tasavvuf erbabının genel kabulünün aksine, ayak kaydırıcı, yoldan çıkarıcı olmaktan uzaklaşarak kurtuluşa hizmet eden bir vasıta haline dönmüştür.
Sayfa 22
Tasavvufun, yaşandıkça tadılan ve idrâk edilen bir ilim olması itibâriyle, kelimelerin mahdut imkânları içinde kâmil bir surette izâhı zordur. Tasavvuf, kötü huyları terk etmek ve güzel ahlâkı benimsemektedir.
Reklam
Dr. Can Ceylan: Mevlana’nın âdeta bir müfessir olması ıskalanıyor… Mesnevi fabl kitabı değildir semazen.net/dr-can-ceylan-m... Dr. Can Ceylan“Mesnevî’yi bir hikâye kitabı hatta bir fabl kitabı olarak anlayanlar var. O zamânın edebî geleneklerine uyarak, Hz.
ÖLÜMLÜ BEDENDE, ÖLÜMSÜZ DÜŞÜNCE
Herhâlde nihai cevabı bize verilse bile hakkında zihnimizde bir boşluk hissedeceğimiz soru budur: Kimiz biz? Bilinebilen tarihinde insanın ürettiği her metnin gizli açık yöneticisi bu soruydu: İnsan kimdir? SABAH ÜLKESİ: kültür, sanat, felsefe dergisi 57,
Tasavvufun İmkanları
Unutmayın son iki yüz yıl içerisinde Batıya karşı en başarılı mücadeleyi verenlerin hemen hemen hepsi tasavvuf kaynaklıdır. Said-i Nursi'den, Şeyh Şamil'e, Ahmet Es-Senusi'den, Hasan El-Benna'ya kadar hepsi şu veya bu şekilde tasavvufun tezgahından geçmiştir. Onların haricinde, bunların kalibresinde alim yetişmiş değil. Tasavvuf elbet ıslah edilmelidir, bir takım aksaklıkları vardır, özellikle tarikat tecrübesi. Ben, özellikle tarikatla tasavvufu biraz ayırıyorum. Çünkü tarikatlar son iki üç yüz yıl içinde içinde baya deforme olmuşlardır. Onun için tasavvuf bana göre Müslümanların entelektüel dünyalarının bir mahsulüdür. Yani akıl üzerinden, insan üzerinden Batı felsefesinin çok ötesinde söz söylemiştir tasavvuf.
Sayfa 136 - BeyanKitabı okudu