Yeraltından Notlar, fazlaca doğru zamanda okuduğum bir kitap. Alıntı olarak paylaşmak istediğim o kadar çok cümlesi var ki... Ancak sorun şu ki epeyce üşeniyorum. :') Yine de zihinsel ve duygusal olarak deneyimlediklerimi, alenen kendime itiraf ettiklerimi bir karakter üzerinden okumak; bu hâle dışarıdan bir gözle bakma fırsatı yakalamak yalnızlık hissiyatımı gidermeye yetiyor. Anlaşılmaya, garipsenmemeye, yaşamaya dair bir hakkım olacak kadar işe yaramaz olmadığımı hissetmeye pek ihtiyacım varmış. Somut anlamda bu ihtiyacı ancak kitaplar vesilesiyle sağlayabilmemin ufakça bi' burukluğu olsa da yine de iyi ki kitaplar var diyorum! Sadece kitapları bu ihtiyaç sebebiyle okumak zorunda kalmadığımız günlerin temennisindeyim.
Yeraltından NotlarFyodor Dostoyevski