-"Ah efendim," dedi, "bizi bizden daha iyi biliyorlar; Mesnevi'yi de, Rubaiyat'ı da, Gazali'yi de, Farabi'yi de bizden daha çok okuyorlar, bizi bizden daha çok takdir ediyorlar, bizim bizden daha büyük düşmanımız yoktur efendim, yoktur."
"L'expérience est un professeur creul qui vous fait passer examen avant de vous avoir expliqué la leçon..."
Tecrübe, zalim bir öğretmendir; önce imtihan eder, sonra öğretir.
Hayat aynı anda akıyordu, üstelik aynı mekânda ama herkes farklı yaşıyordu gerçekleri, acıları, duyguları, düşünceleri... çünkü hayat, her bedende daima farklı akıyordu.