Sümeyye TETİK

Sümeyye TETİK
Öğrenci
Mezun
Malatya
Malatya
90 kütüphaneci puanı
1098 okur puanı
Mayıs 2017 tarihinde katıldı
Allah'ım
Efendimiz Muhammed (s.a.v.)'e, İnsanoğlunun henüz ayak basmadığı coğrafyalarda, tohumu senden, toprağı yerden ve suyu gökten gelip yeşeren ağaçlar kadar, her ağacın dalları, her daldaki yaprak, her yaprağa işlenmiş damarlar adedince ve yere düşen her yaprağın toprağı öpüşü kadar salat ve selam eyle...
Sayfa 10·Kitabı okudu
Din
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
Bismi-Hu
Nûn ve Sâd' hakkı için, Yaz beni ey kalem!
Sayfa 9·Kitabı okudu
10/10
·286 syf.··
Beğendi
·
2018 12. kitabı
·
29 saatte okudu
·
Okunma: 29 Aralık 2018 23:49
Selamunaleykum Arkadaşlar, Yazarımızın yüreğine kalemine sağlık kitap harikaydı. Üslûbu olsun, anlatım şekli olsun; hikaye, kişiler, olay ve o dönem tamamen gözümün önünde canlandı. Yazar kitabı hikayeleştirerek olayları daha iyi anlamamızı sağlamaktadır. Nitekim öyle de oldu kendimi o dönemde o mübarek insanların arasında hissettim. Hayatını merak ettiğim hanım ehli beytten üçüncü kişidir. O Hz. Ebubekir’in biricik kızı, Peygamber efendimizin gözdesi, Müminlerin annesi…Hz. Aişe… Aslında ilk Hz. Hatice'nin hayatını okumak istedim. İlk onunla tanışmak istedim ama kime niyet kime kısmet :) İkinci kişi ise Peygamber efendimizin kızı Hz. Fatıma’ dır… Onu çok seviyorum ve hakkında pek bir şey bilmiyorum. Ama en kısa zamanda okuyacağım. Ve merakımı körükleyen bir yazı okudum. Peygamber efendimiz kızı odaya girdiğinde saygısından ayağa kalkıp karşılarmış. Düşünsenize o zaman ki insanları ve şimdikileri. Hatta şimdikileri bırakın o zaman kızlarını diri diri gömen babalar ile karşılaştırın ki böyle bir şey mümkün olamaz öyle at görüşlü insanlar ile Efendimiz ( sav) kıyas edilemez bile. Peki şimdiki, şu an içinde bulunduğumuz toplum… kim daha saygısız, sevgisiz bilemiyorum. Neyse yine dağıttım konuyu Hz. Aişe görse kıskanırdı herhalde. Evet bu cümleyi bilerek yazdım çünkü Hz. Aişe peygamberimizi çok kıskanırdı. Ben de Hz. Aişenin bu özelliğini bu kitap sayesinde öğrendim. Okurken tebessüm ettim. Bir yerde okumuştum: “Kıskançlık, Hz. Âişe’den mirastır bizlere…” Keşke ilmi, öğrenme hırsı miras kalsaydı bize... Hz. Aişe’nin hayatını okumak istememdeki asıl sebep ona atılan iftira ve ayet ile aklanması konusunda bilgi edinmek istememdi. İyiki okudum O’nun hakkında daha fazla bilgi edindim. Kitaba dönersek eğer (belki biraz spoiler içerir) Hz. Ebubekir’ den anlatmaya başladılar. Hz.
Din
Hz. Aişe ( Radıyallahu Anha )Mustafa Necati Bursalı · Çelik Yayınevi · 20031,024 okunma
… Daldığı derin tefekkür aleminden (Âh başım!) diyerek doğruldu. Hizmetçisi hemen yanına koştu: -Neniz var, ey sahibem? Hazret-i Âişe (radiyallahü anha), yaşlar dolu gözlerini ona dikti ve dedi: -Başım ağrıyor, yavrucuğum!.. -Bir tabib çağırayım mı? -Benim tabibim biraz sonra gelecek. -Kimdir o? -Anayı kuzusundan ayıran!.. -Beni korkutuyorsun, ey sahibem!.. -Metin ol, Hakka güven!.. Derinlik, incelik, dirayet ve zarafet timsali Hazret-i Âişe Hicretin 58. senesinde hastalanmıştı. Artık fazilet dolu bir ömür sona eriyor, bir başka alemin kapısı kendisine açılıyordu.
Sayfa 281·Kitabı okudu
Din
-Ey mü'minlerin annesi! Göz insana yol gösterir, kulak gelecek tehlikeleri duyurur, dil tercümanlık yapar, eller kanat vazifesini görür, ayaklarda posta hizmetini yerine getirirler, kalb ise bir hükümdardır. Hükümdar huzur içinde olursa maiyyeti ve ordusu da huzur içinde olur.
Sayfa 275·Kitabı okudu
Din