Birkaç arkadaştan Darülfünun'a devam ettiğini öğrendim... Sen deli misin? Mektep insanların tabiî istidatlarını* öldürmek için yegâne vasıtadır...
*yetenek
Sayfa 19 - Yapı Kredi Yayınları, 23.Baskı·Kitabı okudu
Senelerim böyle geçti işte. Bütün o süre boyunca kabuğumu kırmayı beklediğimi söylemek isterdim ama korkarım zamanın sonuna dek bütün o kör acılardan başka bir şey olmayacağına inanarak akıntıyla sürüklenip durdum.
Akıcı bir Ahmet Ümit kitabı. Yazarın şimdiye kadar okuduğum diğer kitaplarıyla karşılaştırdığımda bu kitabı beğenmedim. Gaziantep'te arkeolojik kazı yapan bir ekip ve 3 cinayet var ortada. Ama cinayetleri çözen biri yok. Hatta çözme niyetinde olan biri de yok. Kazı başkanı Esra ilgileniyor bir tek. O da çok zorlama şekilde. Durum böyle olunca cinayeti işleyenin de kazı ekibinden olduğunu tahmin etmek çok zor olmadı. Kim olduğunu daha kitabın yarısına gelmeden buldum. Kitabın sonu çok aceleye getirilmiş gibi bitiyor. Katil bir basın toplantısında cinayetleri işlediğini, neden yaptığını açıklıyor. Ama bu nedenle mi işledin tüm o cinayetleri demekten kendimi alamadım. Beni ikna etmedi yaptıkları.
Yani alışık olduğum Ahmet Ümit kitaplarına göre kurgusu beni içine çekmedi. Olay nasıl sonuçlanacak diye hızlı bir şekilde okusam da beğendiğimi ve zevk aldığımı söyleyemeyeceğim.