10/10
·224 syf.··
2026 96. kitabı
#artemisaşkına Ben nerelere gidem ühü ühü seri bitti :( ay neler olacak diyerek her seferinde bir sonraki kitaba geçerken, bitti:( ühü ühü İddia ediyorum verdiğin paranın, harcadığın zamanının hakkını veren o seri, bu seri! Mindfuck! Bu seri sadece bir polisiye serisi olarak görülmez. Ama haberiniz olsun travma tetikleyici unsurlar bulunmakta. Bu seride Lana tüm şiddet mağduru kadınların iç sesi, acılarını duşa vuruşu oldu. Çarpık, yozlaşmış göz yuman her makama her düşünceye karşı savaş açtı. Valla içimin yağları eridi desem yeridir. Bu seriyi unutursam kalbim kurusun! Hepimiz bir yerden sonra onun delirtmesin bekledik. Ama onun insanlık kırıntısını tutan yakışıklı FBI ajanı vardı. Tüm düğümler, tüm intikamlar çözüldü. Ve vaat ettiği katliamı o iğrenç kasabaya yaşattı Lana. Spoiler vermeyeceğim. Ama sonu nasıl bağlanacak derken, çok güzel ve mantıklı bağlandığını görmek beni memnun etti. Epope dehşet ve ibretle tavsiye eder! Bu seriye BAYILACAKSINIZ! Not: sen harika bir çevirmesin Büşra
Mindfck 5: Her Yeri Kızıla BoyaS. T. Abby · Artemis Yayınları · 2026192 okunma
acı çekiyorum. (spoiler var sonra ağlanmayın bana)
Puan vermedi
Merhabalar. Kitapları gömmekten zevk aldığımı falan söylemiyorum ancak eleştirilerimde elbette bundan zevk alan bir akıl hastası gibi göründüğümün nitekim farkındayım. Şimdi de bu kitabı kesinlikle yerden yere vurmaya hazırım, keyif alıyorum :) (başlık tam tersini söylüyor.) Nasıl Başlıyor? Kitap karakterimiz Işıl Atabey'in Fransa'daki sergisinde başlıyor. Yaptığı tablolardan bahsediliyor, en sevmediği tablonun Şafak Vurgunu olduğu anlatılıyor ve ardından bir saldırıda tabloların alındığı her şeyin darmaduman olduğunu okuyoruz. Işıl da bu saldırıda yaralanıyor. Ardından yurtdışındaki karakterimiz apar topar Türkiye'ye döndürülüyor. Babası ise Atilla Atabey, dikkatleri hemen burada üzerinize topluyorum babası Genelkurmay Başkanı. Kızının ve ailesinin üzerinde bela olduğunu anlayan baba Atabey, daha sonra mükemmel bir fikirle çıkagelir: kızını Binbaşı (35 yaşında binbaşı?) Ecevit Demirhan ile evlendirmek. 1-Mantık Hataları 'Çok mantık hatası var' diyerek bitirmeyeceğim bu eleştiriyi aksine baya baya uzatmak istiyorum. İlki, 35 yaşında binbaşı olmaması. Bu durum istisnalar dahilinde oluyor, normalde 37 yaşında binbaşı olması gerek. Ayrıca hem 'özel timde' hem de TSK'da çalışan bir binbaşı olması da... (fantezi). Not: Özel timde tropik adada kertenkele ve kaplumbağa yiyorlar. Maldivler tatili. Kızının saldırıda parmağı olan kişilerin uyuşturucuyla alakalı olduğundan bahsediyor baba Atabey. Bir operasyon onayı verileceği sırada bu saldırı gerçekleşmiş, içeride köstebek var falana kayıyorlar ama burada bir durdum ve direkt sizi başa alıyorum, Genelkurmay başkanı olmasına. Bir Genelkurmay başkanı, uyuşturucu operasyonuna onay veremez. Kitabın başlarında gördüğüm bu yerde direkt daha derin anlatılması gerekiyordu. Neden? Dediğim gibi bir Genelkurmay başkanı
Şafak VurgunuŞevval Demirdöğer · Pukka Yayınlar · 2026158 okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Puan vermedi·344 syf.·
2026 25. kitabı
Rilke de, Victor Frankl da HDK imiş.. (Rilke'ye düşkünlüğüm profilime sabitlediğim alıntıda saklıdır.. çok da bir şeyini okumadım zaten ama o alıntı zihnimi ruhumu dinginleştirir hep <3) kitaptaki bazı cümleler de bana çok iyi geldi itiraf edeyim "kendi düşüncelerimiz hakkında diğerlerinden daha fazla düşünmek ben-merkezci olmak değildir." gibi. Uzun bir süredir bunun acısını çekiyordum kendimle ilgili düşünmekten çevremdekileri kaçırıyorum, diğerlerini yansıttığım kadar önemsemiyor olabilir miyim vsvs. Son kısımda dengelemek ve iyi olmadığımız işleve odaklanmak kısmı da bir görev olarak yüklendi (ehliyet ve gitar vs işlerindeki başarısızlığım ve o halime tahammül edemeyişim falan bi tık anlayışlı olmamı sağlayacak kendime karşı herhalde). Son bölümde biraz şaşırttı, Jung okumak istedim onun daha çok ruhani olayları vardır (bi tık da korktum açıkçası ühü) kitabı okuma deneyimim açısından üçe bölcem 1. giriş kısmında kitabın kapsamlı çalışmalardan ortaya çıktığı bilgilendirmesiyle yaşadığım sevinç ve sayfalar ilerledikçe çevirinin daha iyi olabileceği hissi ve daha da ilerledikçe "bu ne lan ben bile translate ile daha iyi çevirirdim" düşüncesinin bende egemen olması.. 2. HDK'lar hep kendini olumsuz, ayrıkotu hissettiğinden avantajlarının açıklanması ama sanki biraz bunu abartması.. normal insanız işte her duyarlı da bi Rilke değil sonuçta 3. Araya başka başka kitapların girmesi, uzun süreden sonra kitaba dalış, soğuk suyla yüzümü yıkamalı uyku açılışlarından sonra final.. işte son iki bölüm biraz yavan geldi ama hakkını yemeyeyim bazı çoksel farkındalıklarım oldu. "Dünyaya katlanabilmek ve dahası orada bulunmaktan keyif almanın yolu, dünyada olmaktır. " "Tüm evrene açık olan genişletilmiş, sevgi dolu bir zihin; sıkışmış, aşırı uyarılmış bir zihnin tam tersidir. Durumu
Hayli Duyarlı KişiElaine Aron · Epsilon Yayınevi · 2021543 okunma
Kırılgan kız ve kaslı errkeğimizin aşk hayatı
4/10
·672 syf.··
2026 13. kitabı
·
27 saatte okudu
·
Okunma: 22 Ocak 2026 15:27
Selamlarr♡Bu gün uzun zamandır merak ettiğim bir kitap olan dördüncü kanat in incelemsini yapmaya çalışacağım. ✿❯────「✿」────❮✿ ༻ Kitabımızın konusu oldukça kırılgan ve zayıf olan violet in ejderha binicisi olmak için kaybedenin öldüğü seçmelere girmesi ve sonrasını anlatıyor. Gelelim benim yorumuma ✿❯────「✿」────❮✿ ༻ Konu ve evren çok güzel. Aynı zamanda kalın olmasına rağmen gayet akıcı. Bunu okuma süremden de anlayabilirsiniz. Ancaak... Sinirden kafamı duvarlara vurmak istediğim yerler de yoktu desem yalan olur. ✿❯────「✿」────❮✿ ༻ Mesela violet eğer bu seçmeleri kaybederse ölecek. Bunu herkes biliyor ve violet de dahil herkesin beklentisi bu yönde,tamam. E O ZAMAN ANNESİ NEDEN ÖZ KIZINI GÖNDERİYOR. Violet zaten arşiv miydi neydi orada çalışmak istiyor e o zaman neden... ✿❯────「✿」────❮✿ ༻ Ve kitapta o kadar kırılgan,zayıf,kısa boylu,güçsüz kelimeleri geçiyor ki...TAMAM VİOLET EN GÜÇSÜZ EN KIRILGAN SENSİN ANLADIK,NAPALIM SIRTIMIZDA MI TAŞIYALIM. İlk başlarda olsa sadece tamam. Ama kız artık ejderhalara biniyor,kaç kere ölümden dönüyor ama yook hala ben kırılganım ühü ühü ühü diye ağlıyor. ✿❯────「✿」────❮✿ ༻Ve şu düşmandan aşka konusu. Başta düşman mıydılar,gibimsi. Peki aşıklar mı KOCAMAN BİR HAYIR. Violetin xaden ı gördüğünde düşündüğü ilk şey kocaman kasları,yakışıklı yüzü bla bla bla. Sadece yakışıklı buluyor yani. Yok kaslarına betimleme yapıyor yok dudaklarını nasıl saatlerce izleyebilceğini bize anlatıyor vs vs. Ama aşık olmak için dış görünüşten fazlası gerekli. Sen aşık olduğun kişinin dış görünüşünü değil ruhunu seversin. Çok yakışıklıymış o zaman aşık olayım demezsin ki. Ve hani siz düşmandınız iki kas gördün diye mi vaz geçtin. ✿❯────「✿」────❮✿ ༻
1000Kitap
Dördüncü KanatRebecca Yarros · Olimpos Yayınları · 20236,4bin okunma
Puan vermedi·430 syf.··
2025 134. kitabı
·
10 günde okudu
·
Okunma: 02 Aralık 2025 09:35
Anka kuşunun hikayesini bilir misiniz? Yanıp kül olduktan sonra o küllerden yeniden doğan bir masal kuşudur anka. Esra'nın başına gelenler size neden bu cümle ile başladığımı çok iyi özetleyecek. Bana arkadaşını söyle sana kim olduğunu söyleyeyim diye boşa dememiş atalarımız. Esra pahalı bir kolajdeki fakir kız olduğu için ötelenince kendine Tuğba ve tayfasını arkadaş seçiyor ama hayatının yanlışı bu şekilde başlıyor. Kendisini yavaş yavaş uyu$turucu ve £uhu$ tuzağına çektiklerini çok geç fark edecek. Bu tuzaktan onu kurtarmaya çalışanlar da annesinin patronları olunca iş daha başarılı olsa da her şey güllük gülistanlık gitmeyecek malesef. Yazar sağolsun bana ve öğrencilerime gönderdiği kitaplara da düştüğü notlar gibi en büyük mutluluk ailede, her yüze güleni dost kabul etmemek gerektiğini çok güzel özetlemiş. Özellikle ergenlik çağındaki çocuklarımıza ve ailelerine okutulması gereken bir kitap.
Tuzakİlker Şenol · Ateş Yayınları · 2020139 okunma
Son Tarık Tufan okuyuşum 2021 / Bilgi için
Puan vermedi
Tarık Tufan yeni kitabı çıkmış dediklerinde önceden bir heyecan duyardım, kitaplığımda bir sürü kitabı da mevcut, en kıymetlisi Kekeme çocuklar korosu ama artık onun da ticari yazılar yazdığını ve yazı tüccarı olduğunu düşünmeye başladım , şanzelize düğün salonu son demiştim ama bir şans daha vereyim belki de değişik bir şeyler sunmuştur dedim bir okur olarak beni heyecanlandırır dedim ama yok. Elbet içinde altını çizeceğiniz Tarık Tufan ‘a ait kalibreli sözcükler/ cümleler var fakat o kadar . Bütünlük yok , bi aşk hikayesi mi, iç döküş mü yoksa bir çöküşün habercisi mi bilemedim . Etrafa saçılmış kelimeleri cümleleri Uhu marifeti ile yapıştırılmaya çalışılmış fakat boşluklar dolmamış, eksik kalmış , olmamış. Yılların yazarı benim de sevdiğim bir yazar Tarık Tufan ama bence silkinip kendisine ve okuruna olan gönül borcunu olgun döneminde ödemeli. Kitabın editoryal olarak da eksikleri yok değil yazarın gözünden kaçmış olabilir ; ama bunu editörün de gözden kaçırması affedilemez… her neyse okumak isteyenler için kitap orada yorum burada… güzel günler diliyorum
Geç KalanTarık Tufan · Doğan Kitap · 20213,415 okunma