ulas

ulas
@ulasekin
Hayatta ben en çok kendimi sevdim: Yalan söyledim çocuklara ve kadınlara
Sayfa 156 - baki ayhan t. nin şiirin başına "kendime" yazarak kendine ithaf ettiği şiirin küçük bir bölümü.
Şiir
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Ölümün bana en gülünçlü gelen yanı, öteki dünyada yaşayacağımız tasarısıdır. O olmayan öteki dünyayı varsayarsak ve öteki dünyada yaşayacaksak, bizden önce oraya gidenlerle karşılaşıp buluşmamız çok gülünç olacaktır. Çünkü, ölüler yaşlanmadıklarından - anılarımızdaki gibi kaldıklarından- yaşıtım hatta yaşları benden büyük olan pekçok arkadaşım, dostum öteki dünyada bana ağabey demek zorunda kalacak. Düşünebiliyor musunuz, Orhan Veli'den daha şimdiden otuzdört yaş, Orhan Kemal'den ondört yaş büyüğüm. Benden dokuz yıl önce doğmuş olan Sait Faik'ten otuz yaş büyük oldum daha şimdiden. Kemal Tahir benden beş yaş büyüktü, şimdi ben ondan da oniki yaş büyük oldum. Benden ondört yaş büyük olan Nâzım Hikmet'in öteki dünyada, bugün bile kendisinden on yaş büyük olduğum için bana, "Aziz Ağabey" dediğini düşünsenize... Hem niçin salt bizimkiler? Moliere'ler, O. Henry'ler, daha kimler bana öteki dünyada, "Aziz Ağabey" neyse de, "Aziz Amca" derlerse ne olacak?
Sayfa 39 - "Ey Güzel Yetmiş Yaşım, Merhaba!" isimli bölümden...
Ölüm
Kendinden daha mutsuzların kaderine karşı kayıtsız kalan adamın hayatında manevi güzellikten eser yoktur.
Sayfa 64
Roman
Özgürlük
Eğer kuvvetim yetse benim Rıhtıma koşarım yalnayak. Halatlarını bütün gemilerin Bıçağımla keserim. Gemiler açılır sallanarak Ben de artlarından bakarak Gülerim, Bütün kuvvetimle bağırarak. Azat olun gemilerim, azat olun gemilerim! Eğer kuvvetim yetse benim Kentin bütün çocuklarını alırım evlerinden Hepsine kiraz çiçeklerinden Bir çift kanat takarım. Çocuklar havalanır uçarak Ben de artlarından bakarak Gülerim, Bütün kuvvetimle bağırarak. Azat olun bebeklerim, azat olun bebeklerim! Sonra da kendi kendime Artık işin kalmadı derim, Çeker arabamı giderim. (1939)
Sayfa 75
Şiir