"Hafıza nimetinden daha şaşırtıcı olan ise unutma nimetidir. Eğer unutma olmasaydı, insan yaşadığı kötü olayları hep hatırlayacağından teselli olamaz, üzüntü ve kederi hiç eksilmez, kin duyma hissi de hiç yok olmazdı. Aynı şekilde kişi öfkelendirici olan kötü olayları hatırladığı için, dünyevî şehvetlerin lezzetinden de istifade edemezdi. Zâlimler insanın hatalarını unutmaz, haset eden veya zarar veren kişi gittiği yoldan vazgeçmez ve kötülüklerinden hiç bıkmazdı. Şimdi birbirine zıt olan hatırlama ve unutma nimetini Allah'ın nasıl yarattığına bir bak! Bu ikisinde insanlar için ne kadar çok faydalar vardır!"