"İhtiyacımız olan unutmak değil," dedi. Hatırlamaya ihtiyacımız var."
Sayfa 482 - Pegasus Yayınları·Kitabı okuyor
Kağıt kalemi çıkarıp “Seni hatırlamamak mümkün mü?” diye yazmaya başlıyorum...
Sayfa 16
Alıntı
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Nimet
"Hafıza nimetinden daha şaşırtıcı olan ise unutma nimetidir. Eğer unutma olmasaydı, insan yaşadığı kötü olayları hep hatırlayacağından teselli olamaz, üzüntü ve kederi hiç eksilmez, kin duyma hissi de hiç yok olmazdı. Aynı şekilde kişi öfkelendirici olan kötü olayları hatırladığı için, dünyevî şehvetlerin lezzetinden de istifade edemezdi. Zâlimler insanın hatalarını unutmaz, haset eden veya zarar veren kişi gittiği yoldan vazgeçmez ve kötülüklerinden hiç bıkmazdı. Şimdi birbirine zıt olan hatırlama ve unutma nimetini Allah'ın nasıl yarattığına bir bak! Bu ikisinde insanlar için ne kadar çok faydalar vardır!"
Sayfa 77 - Çelik yayınevi
Sadece kendini unutmak ve başkalarını sevmek gerektiğini ve o zaman huzurlu, mutlu ve güzel olabileceğini Varenka'ya bakarak anlamıştı.
Unutmak elimizde değildi. Karar verip unutamıyordu insan. Affedemediği gibi . Affetmek de elimizde değildi.
Sayfa 459 - Can·Kitabı okudu
Ölüm basit kalırdı. Unutmak kolay sayılırdı. Ama sınamak… Ruhu yalnızca incitmez, şekillendirirdi.
Sayfa 83·Kitabı okuyor
Alıntı