İlim niçin okunur?
Dinimizin hak olduğunu;kainatın,vacibul vücud olan,şeriki,naziri,eşi,benzeri bulunmayan bir Allah'ın eseri olduğunu;bütün kâinatın onun sun'u, bütün insanların da onun kulu olduğunu bilmek için...
Amma âhir zamana erişdik. Zina, bina ve diploma fevkâlede artdı. İlim iddiası çokça peyda oldu amma ilme ve ehline hürmet yerle yeksân oldu. Kaba ve kem söz dillerden düşmez, nadanlar karşımızdan gitmez oldu. İstambul çorak bir memleket oldu. Velhasıl dilimize göre kulak, kulağımıza göre dil bulunmaz oldu. Taşraya çıkmak iktizâ eder.