Tüm bunların sonucunda seni affetmem gerekiyor. Affetmek zorundayım. Bu mektubu Senin yüreğini acı vermek için değil, kendi yüreğimden acıyı sökmek için yazıyorum. Kendi iyiliğim için affetmeliyim seni. İnsan sürekli olarak koynunda bir yılan besleyemez, her gece kalkıp ruhunun bahçesine diken tohumları ekemez. Bana birazcık yardım edersen seni affetmem hiç de zor olmayacak.
Bir görüntüydü yalnızca, bir resim, bir düş, bir hiçti.
Yazardan okumuş olduğum ikinci kitabıydı. Asil karakterimiz olan Adine isimli genç kadın ve aile dostu olan Doktor Benno'ya olan aşkı anlatılmaktadır. Genç kız bir erkeğe olabildiğine fazlaca bağlı ve sevgi doludur. Nişanlanırlar ama bu nişan bozulur. Dönemin şartlarına göre kadınların bir şeyler yapabilmesi oldukça ve toplum nezdinde baskılara neden olmaktadır. Adine kendi iç dünyasına arayışa girmektedir. Parise gidip en çok sevdiği sanat olan resim yapar. Bu şekilde hayatı daha kolaylaştı ve kendisini bulmasına yardımcı oldu. Kitabı okurken günümüz dünyasında aslında bizler de bu baskıya maruz kalıyoruz . Okurken kendinizi Adinenin yerine koyacaksınız.