Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Sahabe devrinde ashâb güçlü bir imana sahip oldukları için keramete ihtiyaçları olmamış ve keramet zuhur etmemiştir. Sahabeden sonraki devirlerde insanların imanları zayıfladığı için keramete ihtiyaç duyulmuştur. Şüphesiz Ahmed a Hanbel de bu manaya işaret eder. Ubâde b. Sâmit der ki: "Mü'minin rüyası Rabbinin kuluyla uykusunda konuşmasıdır. Nebi (s.a.v.) de "Nübüvvetten sadece mübaşerât (müjdeler) kaldı. buyurdu. Kendisine "mübaşerât nedir?" diye sorulunca, "Mü'minin gördüğü veya kendisine gösterilen sadık rüyadır" buyurdu. Müslümanların rüyası birleşince o rüya tekzib edilmez. Nebi (s.a.v.) Kadir gecesini, rüyalarında ramazanın son on gecesinde gördükleri zaman ashabına söyle demişti: "Ben sizin rüyalarınızın Ramazan'ın son on günüde.ittifak ettigibi görüyorum. Öyleyse sizden kim Kadir gecesini ararsa ramazanın on gününde araştırsın."
Qəzəb özünü başqalarının səfehliyi ilə cəzalandırmaqdır; və ya qəzəb özünü öz səfehliyinlə cəzalandırmaqdır
Reklam
"Bir insan səhər yuxudan oyana bilər, amma səhər onun içində açılmaya bilər"
Rüya: Vahiy başlangıcıdır. Rüyanın doğruluğu rüyayı görenin doğruluğuna bağlıdır. Sözce en doğru olan insan, rüyasında en doğru olandır. Bu sadık rüya Nebi (s.a.v.)'nin de buyurduğu gibi vahiy zamanı gelinceye kadar doğru çıkmaya devam eder. Nübüvvet nurunun ve tesirlerinin azaldığı zamanlarda, mü'minlere vahye mukabil rüya verilmiştir. Nübüvvet nurunun güçlü oldugu zamanlarda onun nurunun yayılması ve güçlenmesi ümmeti rüyadan müstağni kılar. Bunun bir örneğı sahâbe asrından sonra ortaya çıkan kerametlerdir.
Hətta xoşbəxtliyə gedən dar cığırın bir insana kifayət edəcək qədər enli olmasına belə şübhə duyuram
"Xoşbəxtlik kəpənək kimidir, arxasınca qaçsan, onu heç vaxt tuta bilməzsən, fikrindən daşınıb sakitcə otursan, o, özü gəlib çiyninə qonacaq"
Reklam
Resulullah efendimiz (s.a.v) şu hadîs-i şerifiyle bildirmişlerdir; “Öyle bir zaman gelecek ki kişi aldığının helal mi haram mı olduğuna dikkat etmeyecektir.” Yaşadığımız zamana bakılırsa, içinde hayat sürdüğümüz devir olduğu anlaşılacaktır.
Nitekim Tirmizinin Câmiinde Ahmed'den gelen hadiste Peygamber (s.a.v.) söyle buyurmuştur: "Allah Tealâ sirât-ı müstakimi şöyle temsil eder. Sıratın iki yani surla çevrilidir. Bu surların açık duran kapıları vardır. Kapıların üzerinde geniş perdeler mevcuttur ve sırâtn bir başında bir de üzerinde durup insanları sırâta çağıran davetçiler bulunur. İşte bu Sırât-ı Müstakim islâm'dır. Surlar Allah'ın hududu; açık duran kapılar da Allah'ın haramlarıdır. Allah`ın hallerinden birini çiğneyen, o perdeyi kaldırmış (yani Sırât-ı Müstakimden çıkmış) olur. Yolun başında duran davetçi Allah'ın Kitabı'dır. Yolun üstünde duran davetçi de Allah'ın müminlerin kalbindeki ögütçüsüdür."
"İnsanlar əldə edilməsi çətin olan və ya mümkün olmayan şeylərin həsrətində daha çox olurlar. Bir şeyə nə qədər möhtac olduqlarını da yalnız onu əldən verdikdən sonra anlayırlar."
Tutaq ki, mən bilirəm ki, az da olsa, abırlı adamam... Yaxşı, burada axı lovğalanmalı nə var ? Lovğalanım ki, mən abırlı adamam? Hamı gərək abırlı olsun, hələ gərək təmiz də olsun...
Sayfa 218
1.000 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.