Pal Sokağı'nın Çocukları
Olay, 1906 macaristanda bir semtte, iki mahalle çocukları arasındaki alan-arsa-çimenlik için yapılan kavganın hikeyesi. gerçekçi bakarsak, soğukta, karın henüz erimediği mart nisanda, her öğleden sonra o kadar çocuğun o kadar uzun süre sokakta bulunmaları ve oynamaları, bence pek doğru değil. neyse hikaye bu. belki de yazar, gözlemledi; kendi çocukluğunu anlattı, tam bilmiyorum. muhtemel ki olay, yazarı da etkilemiş ki, kağıda dökmüş.
kitap hakkında biraz teknik bilgi de vereyim;
hikayede kişiler-gruplar;
yukarı mahalle-pal sokağı-bizim mahalle, 12-13 kişi olduğu belirtiliyor, ismini belirleyebildiklerim;
-erno nemeçek-küçük sarışın, er, yzb.
-çele,
-bika yanoş, general,
-çonakoş,
-gereyb,
-rihter,
-kolnai pal,
-barabaş,
-vays,
-leski,
aşağı mahalle-kırmızı gömlekliler-kötü çocuklar, 15-16 kişi olduğu belirtiliyor, ismini belirleyebildiklerim;
-atş feri,
-sebeniç,
-vendaver,
-pastor kardeşler.
kitaptaki bölümler ve kısa içeriklerini de, notlarımdan buraya alayım;