Mesela niye Batı klasik müziği evrensel müzik oluyor da Aşık Veysel'in müziği, İran'ın destgah sistemi yahut Hindistan'ın ragası etnik, mahalli, oryantal müzik oluyor Batı klasik müziğini üretenler de bir tarihe, kültüre ve millete ait olan Almanlar, İtalyanlar, Fransızlar değil mi? Onların ürettiği müzik neden evrensel müziğin standartlarını belirliyor? Başka bir standart yok mu? Olamaz mı? Yanlış anlaşılmak istemem. Batı klasik bestecileri çok iyi bir müzik ürettiler. Çok sağlam eserler bestelediler. Bunu tartışmıyorum. Ben Bach'ı, Vivaldi'yi, Corelli'yi, Telemann'ı ve muadili bestecileri çok keyifle dinlerim. Mozart ve Beethoven gibi müzisyenlerin de çok sağlam eserleri var. Çok sesli müziği oldukça ileri noktalara taşıdılar. Herkesin bu müzikten keyif almasını isterim. Ama bana "Müziğin standardı budur, tek evrensel müzik budur." diye dayatırsanız "Orada durun." derim.
Sayfa 154·Kitabı okudu
3 Mart, sadece takvimden koparılan bir yaprak değildi. Altı ruhun diri diri gömüldüğü bir mezar taşıydı. Raven Romanov, ismini ve aşkın bembeyaz bir odada bırakıp, Viran Kül adında bir ölüm makinesine dönüşürken Sanaç Valacan, kazandığı şampiyonluk kupasının gölgesinde, hayatından ve kalbinden silinen kadının yokluğuyla ilk kez gerçek mağlubiyeti tattı. Yasmin Yakut, kardeşini kurtarmak uğruna ruhunu KALE'ye satıp, sevdiği adamın katili olmayı göze alarak yabancı bir ülkede kimliğini feda etti. Serdal Alpan Qarayev, ringdeki zaferinin bedelini evindeki kan gölünde, karısının ve oğlunun soğumuş bedenlerine sarılarak ödedi. Hisar Alatav, beyaz gelinliğiyle toprağın altına, zihni mühürlenmiş bir günahkâr olarak terk edilirken Dante D. Vladin, alevler içindeki Vivaldi'de en yakın dostunu enkaz altında bırakmanın ve Direniş'ini kaybetmenin ağırlığıyla, kendi kimliğini o yangında kül etti. Her biri kendi cehenneminde, kendi parçalarını 3 Mart'ın karanlığına kurban vermişti. Zaman, ölümü gösteriyordu. 3 Mart, herkesi bir parçasıyla beraber toprağın altına gömdü. Sessizlik şehri kapladı. Ta ki saatler 21.21'i gösterene kadar. Tüm ekranlar karardığında frekanslar karıştı. O derin, otoriter ses tüm dünyanın kulaklarında çınladı. "Bana Bronz derler..."
Sayfa 343·Kitabı okudu
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Üff.. Bağlantılara bakar mısın…
Beethoven'ın da-da-da-DAM, da-da-da-DAM diye başlayan ve majör anahtardan minöre geçen meşhur 5. senfonisindeki yaratıcı süreçten gerçekten farklı mıdır? Beethoven tüm senfoniyi baştan icat etmedi. Senfonisi tamamen orijinal değildi. O ilk dört notayı armonik dizi, gamların belli kısımları arpejler ve kompozisyonları oluşturmak için yaygın olarak kullanılan başka ham malzemeler takip ediyordu. Scherzo'yu dikkatlice dinleyin; finalden hemen önce Mozart'ın yirmi yıl önce, 1788'de yazdığı 40. senfonisinden ödünç alınmış modelleri duyacaksınız. Mozart da rakibi Antonio Salieriden ve arkadaşı Franz Joseph Hayden'dan etkilenmişti ve onların eserlerinde de Johann Sebastian Bach, Antonio Vivaldi ve Henri Purcell gibi 17. yüzyıl ortasıyla 18. yüzyıl ortası arasındaki bestecilerin etkisi vardı. Onların müziklerinde de 1400'ler ve 1600'ler arasında yaşamış daha eski bestecilerin; Jacques Arcadelt'in, Jean Mouton'un ve Johannes Ockeghem'ın etkisini görebiliriz. Ve bu etkilenme zincirini yazılı en eski beste olan, birinci yüzyılda Türkiyede bir mezar için mermer bir süțuna oyulmuş "Sekilos Yazıtı" na kadar götürebiliriz. Üstelik zamanda daha da geriye, kırk üç bin yıl önce kemik ve fildişinden yapılmış ilk ilkel flütlere gidebiliriz. Hatta araştırmacılar, bunun da öncesinde en eski atalarımızın daha konuşmadan şarkı söylediklerine inanıyorlar.
Sayfa 25·Kitabı okudu
Araştırma-İnceleme
Vivaldi böyle dinlenirmiş meğer Mutluluk bile sensiz çekilmezmiş Ben ki yaşamı toprak bilmiştim Nice tohumlar ekmiştim bunca yıl Geç anladım Aşkın tohumu sensiz ekilmezmiş.
Vivaldi: Kızıl papaz
Alıntı
Vivaldi böyle dinlenirmiş meğer Mutluluk bile sensiz çekilmezmiş Ben ki yaşamı toprak bilmiştim Nice tohumlar ekmiştim bunca yıl Geç anladım Aşkın tohumu sensiz ekilmezmiş
Sayfa 59·Kitabı okudu
Alıntı
Rus klasikleri okurken benn :)
Ne tür müzik seversin ? #Her mevsim Vivaldi.
Sayfa 227·Kitabı okudu
Alıntı