Hayatımın en mutlu ânıymış bilmiyordum. Bilseydim, bu mutluluğu koruyabilir , her şey de bambaşka gelişebilir miydi ? Evet, bunun hayatımın en mutlu ânı olduğunu anlayabilseydim, asla kaçırmazdım o mutluluğu…
Tanrı biz kullarından ne istiyor ? Tanrı’nın istediği iyilik mi yoksa iyiliği seçebilme şansına sahip olmabilmek mi ? Kötülüğü seçen biri gerçekte iyiliğe zorlanan birinden daha mı geçerli Tanrı’nın gözünde ?
“Keşke sadece tembellik yüzünden hiçbir şey yapmasaydım. Tanrım , o zaman kendime ne büyük saygı duyardım. Tembellik de olsa belirli bir özelliğe sahibim, buna eminim diye kendime saygı duyardım.”
"Ama bilmek ve şahit olmak en büyük mutluluktur. Macera ise büyük bir ibadettir; çünkü O'nun eserini tanımanın başka bir yolu olduğunu görebilmiş değilim."
.."Git ve benim göremediklerimi gör , benim dokunamadıklarıma dokun , sevemediklerimi sev ve hatta , bu babanın cesaret edemediği acıları çek. Dünyadan ve onun binbir halinden korkma."