“İnsan denilen şu aşağılık yaratık neye alışmıyor ki..”
...............
“İyi ama, dedi aniden haykırarak, ya ben yanılıyorsam, ya insanoğlu gerçekten aşağılık bir yaratık değilse... yani, genel olarak bütün insan soyu demek istiyorum... o zaman demek oluyor ki, gerisi bir boş inanç ve kuruntuya dayanan bir korkudan ibaret! Ve hiçbir engel de yok! Ve bunun böyle olması da gerek!..”
Sayfa 66 - Bordo Siyah Dünya Klasikleri·Kitabı okudu
“Zamanların en iyisiydi.. En kötüsü de. Akıl çağıydı, budalalık çağı da. İnanç çağıydı aynı zamanda, ama inkar çağıydı da. Bir taraftan aydınlık, bir taraftan da karanlık bir mevsim yaşanıyordu. Umudun baharıydı, yeisin kışı.. Her şeyimiz vardı ama hiçbir şeyimiz yoktu. Hepimiz doğruca cennete gidiyorduk ama hepimiz cehenneme de gidiyorduk. Kısacası o çağ bu devre öyle benziyordu ki, sesi en çok çıkan otoriteler iyisiyle kötüsüyle ikisinin mukayesesinin, sadece üstünlük bağlamında yapılmasında ısrar ediyorlardı.”