Sen
İçim yıkılmış bir şehir anımsatıyor, Gözlerimi tarihin derinliklerinde aranıyor. Suskunluğum eski şairlerin mısraları arıyor, Yalnızlığım Kürt şairlerin divanların da susamış. Ahmedê Xanê'nın haykırış bu çağın sesi ben miyim, Melayê Ciziri'nın miskin ruhunu beni mi buldu, Feqiyê Teyran'ın Mûküs çayırında ben mi ağlıyorum, İshak paşa sarayındaki meşale yüreğimde yanıyor... Kavuşmayan her aşık dijlê ve fırata boğuldu Hezkırına wan bı kûrdi bu! Xemlu xeyalê wan lı axa kurdıstanê da bu, Sıtraê wan lı ser dılê mın dıgiriya... Aslında ben seni yazdım! İçimdeki kor ateşi sen yaktın, Seni tarihin divanların da aradım, Oysa sen bendeki dizelerdesin... Belki bir karış yakınımdasın, Belki de bir ömür uzağımdasın, Senin bende bıraktığın arayış, Bende bir hazin tarihin kayıbı gibidir...
Şiir
Mutabık Me'hazler
Said-i Nursi Eserlerinde Kürt Halk Kültüründen Birkaç Örnek) Aydin ÜNEŞİ, M. Zahir ERTEKİN Çend Nimûne ji Çanda Gelêrî ya Kurdî di Berhemên Seîdê Nûrsî da "{Kela Dimdimê: Destana Kela Dimdimê li ser rûdaneke dîrokî ya rasteqîn hatîye vegotin. Destaneke mêrxasî û welatparêzîyê ye. Kela Dimdimê dikeve başûrê rojavayê Ûrmiyeyê, bi 18 km. yan jê dûr e. Li ser zinarekî bilid ê ku navê wî Dimdim e hatîye avakirin. Ev kele berî Îslamê ava bûye. Emîrxanê Biradostî ew kela kevin ji nû ve ava kirîye. Dorpêça Kela Dimdimê di sala 1608ê de dest pê kiriye û heta dawîya sala 1609ê bi têkçûna bera Xanê Lepzêrîn ê Biradostî qedîyaye. (Kaplan, 2015: 13). Ji vê beşa destana Kela Dimdimê diyar dibe ku Nûrsî jê îstîfade kirîye. Di destanê de bûyera behsa wê tê kirin di navbera Şah, Xan û şivanekî de dibore. Nûrsî heman meseleyê wekî ku di navbera du şivanên ehlêqelb de dibore vedibêje. Varyantên vê destanê ên din jî hene. Di varyantek din a pexşanî de weke ku ev bûyer di navbera Xan û şivanek de dibore hatiye neqilkirin. (Kızıl, 2016). **“Bir zaman ehl-i kalp iki çoban varmış. Kendileri ağaç kâsesine süt sağıp yanlarına bıraktılar. Kaval tabir ettikleri düdüklerini, o süt kâsesi üzerine uzatmışlardı. Birisi Uykum geldi, deyip yatar. Uykuda bir zaman kalır. Ötekisi yatana dikkat eder, bakar ki sinek gibi bir şey, yatanın burnundan çıkıp süt kâsesine bakıyor ve sonra kaval içine girer, öbür ucundan çıkar gider, bir geven altındaki deliğe girip kaybolur. Bir zaman sonra yine o şey döner, yine kavaldan geçer, yatanın burnuna girer; o da uyanır. Der ki: Ey arkadaş! Acib bir rüya gördüm. O da der: Allah hayır etsin, nedir? Der ki: Sütten bir deniz gördüm. Üstünde acib bir köprü uzanmış. O köprünün üstü kapalı, pencereli idi. Ben o köprüden geçtim. Bir meşelik gördüm ki başları
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
My new books ;)
Namus Qaçağı , Ölülər XAN nəşriyyatından mini klasikalar, Qanun nəşriyyatından Azərbaycan klasikası olan Geriyə Baxma, Qoca, ən sevimli yazarım - Agatha Christie 'dən Halloven qonaqlığı və son vaxtlar bir çox bookstagram və booktube'da gördüyüm kitab Zolaqlı Pijamalı Oğlan kitabını aldım.
Ağır'nın İsyan Kız
Sen Ağrı'nın isyan kız. Ben Doğubayazıt'in meçhul aşığı, Sen Ahmedê Xanê'nın dizelerinde ki Zin'sin, Ben seni yüreğindeki Memê Alan olsam, Sen ihsan Nuri paşa isyanın da ki Kürt olsan, Ben Hawar dergisindeki şiir dizeleri olsam, Celaleddin Ali Bedirxan'ın akan mürekkebi sen olsan, Sen Doğubayazıt'e ki meşale olsan, Sen Ağrı dağın erimeyen kar buz olsan, Ben senin yüreğin de ki soğuk su olsam, Sen kalbime yağan yağmur damlaları olsan, Bu senin hayatını da nemleyen toprak olsam, Sen düşlerimde ki Ağrı yaylaları olsan, Ben seni gözlerindeki newroz ateşi osam, Sen Ahmedê Xanê'nın dizelerinde ki şiirsel duygumsun, Ben senin hayallerini de ki Feqiyê Teyran'ın su misali olsam,
Şiir
Sen
Yine kalbim tenine ağlıyor... Gözlerim sürgüne yolladım, Duygularım matem tutmuş, Ta ki dön seni görene kadar, Bu satırları seni anlatmak için yazdım, Çünkü ben sensizlik zindanında yaşıyorum, Sen Ahmedê Xanê'nın dizelerinde ki Zin'sin, Ben Botan zindanında Memê Alan,
Edebiyat
Me gelek dîtin bahozên zer Di çav xwe de fêris, di nava xwe de newêrek û bêbext derbas bûn Gelek hatin bablîsokên zer, te behsa xanê mezin, ata û îsmet înonî kir Ew hatin û çûn lê ez li vir im.