Kitabı çok övdükleri için okumaya başladım ama daha ilk sayfalardan bu yıl okuduğum en beğenmediğim kitap oldu. Şimdi kesin konuşup okuyacak olanların hevesini de kırmak istemem ama gerçekten kötüydü. Her şeyden önce bir kız çocuğundan bahsederken 'özledim or*sbuyu' demek hangi aklın ürünü tam olarak? Kız çocuğundan bahsediyorum, evet. Çok kötüydü, uzadıkça uzamış sakız gibi. Ne okuduğum anlaşılmıyordu. Kitapta karakter bir söz söylüyor sonra yirmi sayfa iç monoloğunu okuyoruz. Belki sonunda bir heyecan olur diye kendimi okumaya zorladım ama hayal kırıklığı.
Kitap, dingin bir suyun bir anda kocaman bir dalgaya dönüşüp yüzüme çarpması gibiydi. Başta hiç haz etmediğim ve sadece dram üzerine kurulmuş sandığım, beni okumaktan soğutacak raddeye gelmiş bir kitapken sonda sanki kitap hakkında bunları düşündüğüm için yüzüme okkalı bir tokat çarptı da geçti. Nasıl yaptı bilmiyorum ama sonunu okuduğumda tüylerimi diken diken eden nadir kitaplardan biriydi. Ve daha önce hiç Firdevs gibi bir karakter okumamış gibi hissettim. Bin Muhteşem Güneş'teki Meryem ve Leyla'nın karışımı gibi bir karakterdi Firdevs. Erkeklere dair bir hayli ağır eleştiriler içerdiği için erkeklerin bu kitabı pek seveceğini düşünmüyorum. Ama bir kadın olarak çok beğendim; mükemmel bir kitaptı, kesinlikle okunmalı.