Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Var efendim. Çok namussuz mütegallibe var. Yok mu yani? O eşkiya sahiplerinin, o namussuzların hepsi duru­yor. Cin Hoca namussuzu duyuyor.
Sayfa 21 - Ararat yayınevi
Yani, nasıl ve nerde olursak olalım hiç ölünmeyecekmiş gibi yaşanacak...
Reklam
İnsanın ken­di kendini suçlamasının keyif veren bir yanı vardır. Kendi kendimizi suçladığımız zaman başka birinin bizi suçlama­ya hakkı kalmadığını düşünürüz. İnsanın ruhunu suçluluk duygusundan arındıran şey itiraf etme eyleminin kendisidir.
İnsanlar her şeye, her şeye başkaldırmalı, diyordu. İnsanlar böyle uyudukça, insanlar böyle zulüm altında inlemeyi kabul ettikçe insanlığın bir sinekten ne farkı olur, insanlar, eğer en küçük bir haksızlığa, bir zulme başkaldırmayı akıl etmezlerse, insanlık bundan böyle daha da beter hale düşecektir. Allah, başkaldır ya kulum, demiş ve insan onun
A=F(Ö)
Fonksiyonun gerçek anlamını belirleyebilmek için limitini almak gerektiği ortada. Burdan yola çıkarak aşkı "A" ile, ölümü de "Ö" ile gösterirsek A=f(Ö), yani aşk, ölümün fonksiyonudur.
Sayfa 142 - İthaki
İçinde bulunduğum koşullara bakınca ben, insanoğlunun çektiği acıların -bildiğim kadarıyla yarısına neden olan o onmaz hastalığa tutulmuş olanların simgesiydim basbayağı: yani Tanrı'nın ve doğanın onları yerleştirdiği basamaktan memnun olmayanların simgesi.
Reklam
“Müziğin bana en müthiş gelen yanı, içinde bulunduğu âna tamamen hükmetmesi, kendisi dışında her şeyi kovmasıydı. Hangi ezgiye kulak versem dünyanın en güzel, en nefis, en benzersiz ezgisi ol duğunu düşünüyordum. Anın gücü doruğa ulaşıyordu.”
Sayfa 70 - Can YayınlarıKitabı okudu
İnsanlar vedalaşırken genellikle olayın sürekliliğini inkâr eden sözler dile getirmeyi severler: Birbirlerinden ayrılırken ‘Auf Wiedersehen’ yani tekrar görüşene kadar, derler. Yeni bir araya gelme planları yapmakta çok aceleci davranırlar ama bunu unutmakta daha acelecidirler. Ben bu tür insanlardan değilim. Gerçeği söylemeyi tercih ederim ki gerçek de büyük bir ihtimalle bir daha karşılaşmayacak olduğumuzdur.
Marlon’un zenci, Kızılderilileri ben göndermiştim. Her filminde ağlayan Sadri gidememişti. Müzeyyen adamın ayağına basmış, duruyordu. Sadri’nin gözyaşlarına takılmış ve “Ya sevmenin kendisini ya da seven hali ile kendini seviyor,” demişti. “Yani, el çek ilacımdan tabip, kılma derman kim helakim zehri dermanındadır."
Kısacası, arada bir de olsa başkalarının gözünde düşündüğünüz kişi olmadığınızı az da olsa hissederseniz ne yaparsınız? (Dürüst olun.) Ya hiçbir şey yapmaz ya da pek az şey yaparsınız. Kendinize duyduğunuz şu hoş ve tam güven nedeniyle, olsa olsa başkaları sizi yanlış anladı, yanlış değerlendirdi diye düşünür geçersiniz, o kadar. Sizi gerçekten ilgilendirmesi halinde belki bazı açıklamalarda bulunarak o kötü yargıyı düzeltmeye çalışır, ilgilendirmiyorsa olduğu gibi bırakır ve omuzlarınızı silkerek, "Neyse yani, sonuçta benim vicdanım bana yeter,” dersiniz.
Reklam
İçimizdeki çocuğun tembellik ettiği için ertelediğini düşünmek ve onu hizaya sokmaya çalışmak, daha fazla "kötü" davranışa yani uzun vadede daha çok erteleme ve benzer pasif-agresif davranışlara neden olacak. Önce iç çocuğumuza ondan çalınan gücü iade etmeye odaklanalım ki çocuk bizim zorumuzla değil de kendi istek ve iradesiyle harekete geçebilsin ve bu irade kalıcı olabilsin. Anne-babamız vaktiyle tüm-güçlü olmamıza izin vermemiştir, ama şimdi bunu biz kendimize yapmaktayızdır, içimizdeki anne-babayla içimizdeki çocuğu ezerek. (...) Ertelerken dolaylı olarak yaptığımız şey, anne-babamızı cezalandırmaktır.
Sayfa 42 - Eksik Parça Yayınları, 8.Baskı, Şubat 2024
İstemeye başlamadan önce hayatınızı hangi yönde değiştireceğinize karar vermeniz gerekir. Bütün ihtimaller mümkündür. Yani var olan ihtimallerin her biri...
Sayfa 80 - Koridor yayınları
Bir diğer barış gönüllüsü Tom Hurndall. Rachel'den (tanımayan yoktur artık diye düşünüyorum) bir ay sonra bu kez bir çocuğu İsrail mermilerinden korurken başından vuruldu ve bir süre bitkisel hayatta kalarak öldü. Ne vatandaşı olduğu İngilizler ne de hiçbir batı ülkesi sesini çıkartmadı. Demek ki Amerikalı ya da İngiliz ya da Filistinli olmak pasaport ile ve kimlik ile değil, yürek ve insanlık ile oluyormuş. Demek ki dünyada iki tane mensubiyet varmış, biri Filistinli olmak yani insanlık vatandaşı, diğeri hangi cehennemin dibiyse işte.
Sayfa 28
Osmanlı İmparatorluğu ile Britanya hükümetinin Süveyş kanalının inşa edilmesine karşı çıkmalarının bir nedeni de Mısır'ın bağımsızlığına yol açabileceğidir. Başka deyişle, Said Paşa Süveyş berzahının açılması işine bu kadar canla başla sarıldıysa bunun nedeni Mısır'ı Osmanlı İmparatorluğu'nun geri kalanından hem simgesel hem de maddi olarak daha iyi ayırabilmek, yani Mehmed Ali Paşa'nın başlattığı işi tamamlamaktı. Babıâli'nin başka bir endişesi de Kızıldeniz ve Hicaz konusundaydı: Kanalın açılması bölgeyi önemli şekilde etkileyebilecek, İslam'ın kalbine, Osmanlı padişahının halife de olması hasebiyle korumakla yükümlü olduğu Haremeyn-i Şerifeyn'e de zarar verebilecekti. Siyasal düzeyde ise, 1840 yılından sonra Osmanlı yetkisine bırakılan bir bölgeye yabancılar daha hızlı ve daha kolay müdahale edebilirdi. Başka deyişle, zaten yaşanan bu kaos durumu Avrupalı güçlerin muhtemel müdahalesiyle daha da karmaşıklaşabilirdi.
Sayfa 49 - İŞ BANKASI KÜLTÜR YAYINLARIKitabı okuyor
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.