Kur’an’ın İndiği dönemde yaşayan Arabın bilgi birikimi, din anlayışı, ufku, zihin dünyası ve bilimsel birikimi deşifre edilemeden Kur’an anlaşılamaz. Bir başka İfade ile gerçekten Kur’an’ı anlamak istiyorsak indiği tarihi, bihakkın bilmemiz gerekir.
Bir Müslümana, “Namaz veya İbadet nasıl farz kılındı?" diye sorulsa, genellikle bu sorunun cevabı “Bimiyorum, Allah onu bize farz kıldı, o kadar.” şeklinde olur. Bu soru bir Yahudi veya Hıristiyana sorulsa, onun cevabı da benzer şekilde olur. Genellikle insan herhangi bir araştırma ve sorma İhtiyacı duymaksızın birtakım âyin ve ritüellerde bulunur.
"Müzzemmil suresinin ilk başları nazil olunca, Müslümanlar Ramazan
ayındaki teravih namazları kadar gece namazı kılıyorlardı.
Bu hadise yaklaşık olarak bir yıl [kadar] sürdü. "
Sayfa 39 - Taberi, Tefsir, XXIX, 80; İbn Kesir, Tefsir, iV, 434Kitabı okudu
Rasûlullâh (sas)’ın ashâbından evi bulunmayan yoksul kimseler, mescidi bir sığınak ve barınak yeri edinmişlerdi. Orada uyuyorlar ve başka bir sığınakları olmadığı İçin orada gölgeleniyorlardı.
Rasûlullâh (sas)'ın yatağı, hurma liflerinden sıkıca dokunmuş hasırdan ibaretti. Emeviler döneminde satıldı ve bir adam dört bin dirheme onu satın aldı.
Rasûlullâh hutbesinde "Tasadduk edin" buyurarak onları tasaddukta bulunmaya teşvik ederdi. Küpe ve yüzük gibi zinetlerini vererek en çok tasaddukta bulunanlar kadınlardı.
...İkrime ve Hasen-i Basri'den nakledildiğine göre onlar şöyle demiştir: Kur'an'dan ilk nesholunan kıbledir. Zira Peygamber (sas) Beyt-i Makdis'teki Yahudilerin kıblesi olan Sahra'ya (kutsal kaya) doğru yönelmekteydi. 161 Peygamber (sas) [Yahudilerin] kendisine inanmaları ve ittiba etmeleri için on yedi ay Sahra'ya (Kudüs'teki kayaya) doğru namaz kıldı. Araplardan ümmi olanları da, bu şekilde davet ediyordu. ...
Kur’an’ın İndiği dönemde yaşayan Arabın bilgi birikimi, din anlayışı, ufku, zihin dünyası ve bilimsel birikimi deşifre edilemeden Kur’an anlaşılamaz. Bir başka İfade ile gerçekten Kur’an’ı anlamak istiyorsak indiği tarihi, bihakkın bilmemiz gerekir.
Sayfa 7 - Takdim yazısı - Mehmet Mahfuz SÖYLEMEZKitabı okudu
Bunun üzerine kendilerine şöyle seslendi: "Ey insanlar, amellerden gücünüzün yettiğini yapın. Şüphesiz siz amel etmekten bıkmadıkça Allah da sevaptan bıkmaz. Amellerin en hayırlısı devamlı yaptığınız ameldir.
Hz. Peygamber (sas)'in dinin kılıçla ayakta durduğunu göstermek için minber üzerindeyken elinde kılıç tuttuğunu zannetmektedir. Bu ise iki yönden, çok kötü bir bilgisizliktir. Birincisi, Hz. Peygamber (sas)'den nakledilen
asaya ve yaya dayandığıdır. İkincisi ise din, ancak vahiyle kaimdir. Kılıç ise dalalet ve şirk ehlini yola getirmek içindir. Hz. Peygamber (sas)'in hutbe okuduğu Medine şehri kılıçla değil. ancak Kur'an'la fethedilmiştir.
Sayfa 92 - İbn Kayyım, Zadu'l-mead, I. 48Kitabı okudu