Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Muhsin Gerviyani

Muhsin Gerviyaniİslam Felsefesine Giriş yazarı
Yazar
7.3/10
3 Kişi
14
Okunma
1
Beğeni
757
Görüntülenme

Muhsin Gerviyani Gönderileri

Muhsin Gerviyani kitaplarını, Muhsin Gerviyani sözleri ve alıntılarını, Muhsin Gerviyani yazarlarını, Muhsin Gerviyani yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Sadru'l-Müteellihin-i Şirazî
Hicri onbirinci asrın başlangıcında büyük hekim Sadru'l-Müteellihin-i Şirazî zuhur edip hikmet ve felsefeye yeni bir ruh bağışladı. O, genel ve özel manada ilahiyat alanındaki bir çok önemli ve yeni konu ve meseleleri felsefe alanına çekti ki bizler bugün onun parlak fikirlerinin ve temiz, yüce düşüncelerinin etkilerini görmekteyiz. Sadra felsefesi "Hikmet-i mütealliyye" olarak adlandırılır ve bu meşrebi takip eden filozoflar da değişik isimlerle anılmaktadırlar. Bunların başında gelen isim ise "müteallihin hekimleri" tabiridir.
Sayfa 34 - BİREY YAYINCILIK Yayın No:18 Felsefe Dizisi No:3 Çeviri Hasan ALMAŞ Bilgi ve VarlıkKitabı okuyor
Hicri ikinci asrın sonlarına doğru birçok Yunanca kitap Arapçaya tercüme edildi ve İslâm alim ve filozofları, bu yolla yeni yeni fikir ve düşüncelerle karşılaşıp tanışmış oldular.
Sayfa 34 - BİREY YAYINCILIK Yayın No:18 Felsefe Dizisi No:3 Çeviri Hasan ALMAŞ Bilgi ve VarlıkKitabı okuyor
Reklam
İnsanoğlunun temel ve esaslı soruları insanın mebde' (başlangıç), mead (son) ve gerçek mutluluğuna yöneliktir. Felsefe tarihçilerinin görüşüne göre, bu tür sorular hiçbir zaman insanoğlunu yalnız bırakmamıştır.
Sayfa 25 - BİREY YAYINCILIK Yayın No:18 Felsefe Dizisi No:3 Çeviri Hasan ALMAŞ Bilgi ve VarlıkKitabı okuyor
Bizi Allah ile tanıştıran şey felsefedir. Ebedî saadeti ve nihaî kemali (olgunluğu) kazanmanın yolunu, gönül ve kalbin süslenmesi ve düzenlenmesi yolunu gösterip belli eden de ahlak felsefesi ve ahlak ilmidir. Bütün bunlar bizim yaşamımızı ümit ve huzurla dopdolu kılmış ızdırap ve endişeyi yaşam alanımızdan çıkarmıştır.
Sayfa 23 - BİREY YAYINCILIK Yayın No:18 Felsefe Dizisi No:3 Çeviri Hasan ALMAŞ Bilgi ve VarlıkKitabı okuyor
Diğer taraftan, insanın akleden, tefekkür eden nefsinin onun diğer hayvanlardan üstün olduğunun ve onun ayırıcı bir özelliği sayıldığını biliyoruz.
Sayfa 22 - BİREY YAYINCILIK Yayın No:18 Felsefe Dizisi No:3 Çeviri Hasan ALMAŞ Bilgi ve VarlıkKitabı okuyor
Eğer bir kişi, sadece hissî idraklerle yetiniyorsa ve kendi aklının gücünü doğru bir şekilde kullanamıyorsa ve eğer hareket ve değer yargısını, sırf hayvanî istek ve arzulara özgü kılıyorsa, bu kişi gerçekte hayvandan başka bir şey olmayacak ve hatta Kur'an-ı Kerim'in deyimiyle hayvanlardan da daha aşağı olacaktır.
Sayfa 22 - BİREY YAYINCILIK Yayın No:18 Felsefe Dizisi No:3 Çeviri Hasan ALMAŞ Bilgi ve VarlıkKitabı okuyor
Reklam
Aksine akıl diye bir idrak gücüne sahiptir. Onun iradesi aklın rehberliğinin gölgesi altında şekillenmektedir. Bir diğer ifadeyle, insanın hayvanlara olan üstünlüğü, sahip olduğu görüş ve değerler bütünüdür.
Sayfa 22 - BİREY YAYINCILIK Yayın No:18 Felsefe Dizisi No:3 Çeviri Hasan ALMAŞ Bilgi ve VarlıkKitabı okuyor
Her meslekten ve her dinden olan iki insan arasındaki tek milletlerarası ilişki ve anlaşma yolu "akıl"dır. O halde, bizler kendi inançlarımızı en sağlam bir şekilde ispat etme noktasında felsefî üslup (metod) ve akla muhtacız.
Sayfa 21 - BİREY YAYINCILIK Yayın No:18 Felsefe Dizisi No:3 Çeviri Hasan ALMAŞ Bilgi ve VarlıkKitabı okuyor
Zira doğru bir ideolojiyi bulmak, doğru bir dünya görüşüne sahip olmağa bağlıdır.
Sayfa 20 - BİREY YAYINCILIK Yayın No:18 Felsefe Dizisi No:3 Çeviri Hasan ALMAŞ Bilgi ve VarlıkKitabı okuyor
Tanrıbilim konusu "Varlığın başlangıcı nedir?"sorusuna cevap için sözkonusu edilmiştir. Meadbilim "İşin sonu nedir?" sorusuna cevap için ortaya çıkarılmıştır. Vahiy ve Nübüvvet bilim, "Mutluluğun yolu nedir ve yol gösterici kimdir?" sorusuna cevaptır. İşte bu konular en temel konular olup "usul-i din" olarak kabul edilmişlerdir.
Sayfa 20 - BİREY YAYINCILIK Yayın No:18 Felsefe Dizisi No:3 Çeviri Hasan ALMAŞ Bilgi ve VarlıkKitabı okuyor
Reklam
Bizim inancımıza göre, bugünkü insanın başıboşluk ve sarhoşluğunun asıl sebebi, daha önce işaret ettiğimiz, yani alemin ve Adem (beşer)in başlangıcının ne olduğu ve bu arada yol göstericinin kim olduğu konusundaki o temel soruların hala halledilip çözümlenememiş bir yapıda kalmış olmasıdır.
Sayfa 19 - BİREY YAYINCILIK Yayın No:18 Felsefe Dizisi No:3 Çeviri Hasan ALMAŞ Bilgi ve VarlıkKitabı okuyor
Bir grup çıkıyor. Sosyalizmden dem vuruyor, bir kısmı çıkıyor kapitalizm bayrağını dalgalandırıyor, çeşitli siyasi parti ve gruplar da toplulukları kendi etraflarına çağırıp onları kurtuluşa davet edip durmaktadırlar. Ama hiçbiri çağdaş insanlığı doyuramamış ve onu bu manevî felaket, ruhsal bunalım, ızdırap ve şaşkınlıktan kurtaramamıştır.
Sayfa 19 - BİREY YAYINCILIK Yayın No:18 Felsefe Dizisi No:3 Çeviri Hasan ALMAŞ Bilgi ve VarlıkKitabı okuyor
"Bugünün insanı denizlerin altında bir balık gibi nasıl yüzeceğini, yeryüzü semalarında kuşlar gibi nasıl uçacağını öğrenip kavrarmştır. Fakat üzerinde yaşadığımız şu yeryüzünde bir insan gibi nasıl yürüyebileceğini ne yazık ki hâlâ öğrenememiştir!"
Sayfa 19 - BİREY YAYINCILIK Yayın No:18 Felsefe Dizisi No:3 Çeviri Hasan ALMAŞ Bilgi ve VarlıkKitabı okuyor
Yani öğrenci, her şeyden önce üzerinde çalıştığı şeyi niçin öğrenmesi gerektiğini kendi kendine sorarak olumlu bir sonuç elde etme yoluna gidebilir.
Sayfa 17 - BİREY YAYINCILIK Yayın No:18 Felsefe Dizisi No:3 Çeviri Hasan ALMAŞ Bilgi ve VarlıkKitabı okuyor
46 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.