Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Murtaza Mutahhari

Murtaza Mutahhariİnsan-ı Kamil yazarı
Yazar
9.0/10
310 Kişi
1.379
Okunma
168
Beğeni
11,5bin
Görüntülenme

Murtaza Mutahhari Sözleri ve Alıntıları

Murtaza Mutahhari sözleri ve alıntılarını, Murtaza Mutahhari kitap alıntılarını, Murtaza Mutahhari en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Filosoflar deyirlər ki, siz nəzəri hikmətdə dünyanı dediyimiz kimi fikir və deduksiya ilə dərk etsəniz və əməli hikmətdə əqlinizi nəfsi istəklərinizə hakim etsəniz, yə᾽ni bütün qüvvələr və nəfs əqlə tabe olsalar, siz kamil insansınız.
Reklam
Cilbab
Kamus şöyle tarif ediyor: Cilbab gömlek ve başörtüsü demektir. Genişçe bir elbiseden ibaret, kadının bütün elbiselerini örtmek için kullandığı çarşaf büyüklükte veya çarşaftan biraz küçük bir örtüdür
Sayfa 133 - Dünya yayınlarıKitabı okudu
Will Dourant Medeniyet Tarihi adlı kitabında, İslam öncesi, İran'dan bu konuda utanç verici hikayeler nakletmektedir. Kont Gobineau -İran'da üç yıl adlı kitabında şöyle diyor: Şimdiki durumda İran'da varolan hicab, Islam'a dayanmaktan daha çok, İslam öncesi İran'a dayandırılabilir. Eski İran'da halk, kadınlar konusunda hiçbir güvenliğe sahip değildi.
Sayfa 31 - Dünya yayınlarıKitabı okudu
Bildiğimiz kadarıyla ruhbanlık ve lezzet düşmanlığı akımı dünyanın birçok noktasında görülmüştür. Bu cümleden ruhbanlığın doğudaki merkezi Hindistan, batıdaki merkezi ise Yunanistan olmuştur. Felsefi ekollerden biri olan ve Yunanistan'da yayılmış olan -Kelbi ekolü, fakirlik ve maddi lezzet düşmanlığı taraftarı olmuştur.
Sayfa 24 - Dünya yayınlarıKitabı okudu
“Xətanı tapmaq xətanı düzəltməkdən tamamilə fərqlidir.”
Sayfa 137Kitabı okudu
Reklam
Quran başdan-başa maddi olan hicrəti qəbul etmir.
Sayfa 76 - Parlaq İmzalarKitabı okudu
“Adəm övladı"sınız, elə bir Adəm ki, sonsuz bilik əldə etmişdi. Elə isə siz də son- suz biliyə doğru hərəkət edin. Qurana görə, Adəm övladı olmaq bilik övladı olmağa bərabərdir. Siz bilik övladısınız.
Sayfa 38 - Parlaq İmzalarKitabı okudu
Mötərizə mənə aid , kitabda elə hissə yoxdur
“(Adəm) İnsan idi və Cənnətdə idi, Cənnətdə gözübağlı bir heyvan deyildi ki, o meyvəni yedikdə gözü açılsın (Tövratın təhrifini qınayır). İnsan idi deyə Cənnətə getdi. İnsan idi, arif idi, biliyi var idi, idrakı var idi – həqiqətləri bilirdi. Adəm insanlıqdan çıxdığına görə Cənnətdən qovuldu. O qədər elmi, biliyi ola-ola, öz şəhvani istəklərinin, bir tamahın, bir vəsvəsənin əsiri oldu.”
Sayfa 36 - Parlaq İmzalarKitabı okudu
"herkesin başkaları hakkındaki yargısı,varlık aynasının arkasındadır." Yani insanlar duygu ve meleke gözlüğünün ardından bakarlar.çünku insanın varlığı,insanın kendisi için gözlük hükmündedir ve o gözlük arkasından görür.
Reklam
İmam Hüseyin (a.s) sahneyi öylesine tertiplemişti ki, sanki tarihî bir gösteri sergilenecek ve bu gösteri kıyamete dek hareketlendirici tarihî bir gösteri olarak baki kalacaltır.
Sayfa 223Kitabı okudu
Dile hacetlerini gelsen kabrim üstüne, Cihanın ziyaretgâhı olacak, gelecek günlerde.
Sayfa 311 - Kevser YayınlarıKitabı okudu
Azadlıq
İnsanda iki istək var.Biri ruhun istəyi,digəri isə bədənin istəyi.Qarinqulu ola -ola azad ruha sahib ola bilməzsən.Qadin düşkünü olmaqla ruhun azad olmasi bir araya siğmaz.pulgir,şəhvətpərəst və qəzəb əhli olsan ,azad ola bilməzsən.Buna görədə əgər həqiqi mənada azad olmaq istəyirsənsə,ruhun azad olmalidir.
..insan adətən özünü "başqa öz"lə səhv salır və "başqa öz"ü özü olaraq güman edir, "başqa öz"ün özü olduğunu güman etdiyi üçün xəyalən "öz'ü üçün etdiklərini həqiqətdə "qeyri-öz"ü üçün edir; "həqiqi öz"ü tərk edir, ondan ayrı düşür və adətən onu başqa hala salır.
Sayfa 213Kitabı okudu
Geri199
1.500 öğeden 1.486 ile 1.500 arasındakiler gösteriliyor.