Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Ömer Özsoy

Ömer ÖzsoySünnetullah yazarı
Yazar
Çevirmen
8.3/10
39 Kişi
122
Okunma
16
Beğeni
4.251
Görüntülenme

Ömer Özsoy Sözleri ve Alıntıları

Ömer Özsoy sözleri ve alıntılarını, Ömer Özsoy kitap alıntılarını, Ömer Özsoy en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
... bir şeyin Kur'an'da geçmesinden çok, ona ne amaçla yer verildiği önem arz etmektedir.
Reklam
Kur'an'ın ilk hitap çevresini teşkil eden Araplar belki çağlarının en kötüleri değillerdi, ama en iyileri hiç değillerdi. Kur'an onlara yönelik çabasını, uçuruma yuvarlanmak üzere bulunan bir toplumu kurtarma çabası olarak nitelemektedir.
Allah kelimesi de içerik farkına rağmen, İslâm ve cahiliye kültürünün ortak bir kelimesidir.
Sayfa 37 - Fecr
Sünnetullah'ın değişmezliği ilkesinden hareketle her doğal afeti ilahi bir cezalandırma olarak nitelemek de, kuran açısından doğru bir değerlendirme olmaz. Her afete maruz kalan bölgede ahlaki olumsuzluk bulunduğunu söylemek bir zorlama olur
Mucize ve Hz. Muhammed'den İstenen Mucizeler
Mucize, bir peygamberin peygamberliğini ispat ve insanları ikna etmek için Allah'ın kudret ve yardımıyla bahşetmiş olduğu olağanüstülüklerdir; Hz. Musa'nın asasının yılana dönüşmesi, Hz. İsa'nın pek çok hastalığı gidermesi, beşikteyken konuşması gibi... Allah, elçilerini bu tür olağanüstülüklerle destekliyordu; zira insanların mitik bilinçleri, ancak tabiat kanunlarını yırtmak veya tersine çevirmek suretiyle, peygamberin evrenin sahibi ve yegâne mutasarrıfı olan Allah tarafından gönderildiğine ikna edilebiliyordu. Oysa son vahiyde mucize icaza dönüştürülmüştür; yani Kur'an'ın üslûbu, onun ilahiliğinin yegâne delili olarak ileri sürülmüştür. Ayrıca, Kur'an, mucize yerine tabiat kanunlarını ve bunların değişmezliğini, istikrarını, uluhiyetin delili olarak ileri sürmüştür: “O'nun varlığının göstergelerinden biri, dağ gibi gemilerin denizlerde yüzüp gitmesidir" (42 Şûrâ/32). 1. Hz. Peygamber'e Yöneltilen Mucize Talepleri Bazı toplumların nankörlüğü ve tekebbürü o kadar güçlüdür ki, en açık delil olan mucizeye bile inanmamışlardır. Kur'an, peygamberlerin hayatlarından buna örnekler vermektedir. Bu nedenle, son peygamber Hz. Muhammed'e yönelik mucize talepleri Kur'an tarafından reddedilmiştir. Mucize, akla hitap eden bir şeydir, yani aklı ikna eder. Halbuki birer ahlaksızlık türü olarak nankörlük, inad, istiğna ve tekebbür, aklı bastırarak işlevsiz kılar. Kur'an bu vasıftaki insanları mucize yoluyla ikna etmenin mümkün olmadığını söylemektedir.
Sayfa 542-543
Reklam
Kavvam, Nüşuz ve Kadınlara Vurun Ayeti Üzerine
4 Nisa/34. Allah'ın, bazılarını bazılarından üstün kılmasından ve erkeklerin mallarından harcamalarından dolayı, erkekler kadınları kollayıp gözetirler. (331) İyi kadınlar, gönülden saygılı olup Allah'ın kendilerini korumasına karşılık, saklı olanı muhafaza ederler. Sorumsuz davranmasından (332) korktuğunuz kadınlara öğüt verin,
Sayfa 444-445
Kur’an mesajının anlaşılabilmesi, onun baz aldığı Arap gerçeğini tanımayı gerektirmektedir.
Kur'an'ın ilk muhatapları ' Kur'an'ı nasıl anlayabiliriz? ' gibi bir yöntem arayışı içinde hiç olmamışlardı; zira nüzul döneminde meramını anlatmak durumunda olan Kur'an idi. Bunun sonucu olarak Kur'an ifadelerinin biçimlenmesinde ve Kur'an'ın üslubunun oluşmasında muhatapların zihniyet dünyaları, psikolojileri, günlük sorunları ve en temelde dilleri belirleyici olmuştur.
Hak geldi, bâtıl yok oluverdi; zira bâtıl yok olucudur. (17.İsrâ’81)
Sayfa 125Kitabı okudu
244 öğeden 21 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.