Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Zaman Bir Tablodur Düşer Duvarlardan

Zaman Bir Tablodur Düşer Duvarlardan
@yesilvemai
98 okur puanı
Temmuz 2021 tarihinde katıldı
Ateizm Zorlama Kalıyor
Ateist kime denir? Ateistlerin en büyük çıkmazı nedir? Ateist, varlığı Tanrısız düşleyen, doğaya Tanrısız bakan kişidir. Gerçekliğin sadece önümüzde duran -maddî- dünyâ olduğunu, varoluşu önümüzde duran, gözlemleyebildiğimiz alanla sınırlayan, varlığın ötesi kavramını reddeden, varlığın görünmeyen boyutuna karşı çıkan, bütün yaşamın, bilinç
Sayfa 11
Reklam
Özünde, Bir Kategori Hatası
Ateistler klasik bir tez olarak "bilgi arttıkça, bilim ilerledikçe inançlar nal toplayacak, herkes ateizme koşacak" diyorlar. Yüzlerce yıldır değişen pek bir şey yok gibi. Siz ne dersiniz? Ateistlerin bu iddiası biri Tanrı diğeri de din hakkında iki yanlış varsayıma dayanmaktadır. Tanrı ile ilgili varsayımları; dindarların Tanrıyı
Her Şey Nasıl Mükemmel Oysa Ki
- Bir ateistin neden ateist olmaması gerekir? İnançlarındaki en temel tutarsızlık/tutarsızlıklar nedir/nelerdir? +Ateizm İslâm'a kıyasla belli temel olguları açıklayamaz. Mesela ateizm evrenin başlangıcını açıklayamaz, evrenin yokluktan kendi kendine çıkmış olduğunu söylemeleri gerekir ki bu mâkul değildir. Ateizm evrene hükmeden temel sabitlerin neden yaşama uygun olduğunu açıklayamaz. Böylesi bir temel sabite örnek olarak üç boyut verilebilir, üç boyut hariç diğer tüm boyut sayılarında atomlar kararlı olamaz, dolayısı ille kimya ve yaşam var olamaz. Peki neden evren tam da yaşama izin veren fizikî değerlere sahip? Ateizm tesadüfe ya da zorunluluğa atıf yapabilir ama ikisi de makul değildir. Ateistler elbette ki ahlâklı insanlar olabilirler, ama nesnel ahlâkı temellendiremezler. Ateistik resimde en temelde evren temel parçacık ve kuvvetlerden oluşur, ancak buradan nesnel iyi veya kötü kavramlarını çıkartmak mümkün değildir. Ateizm evrende neden hiç ihlâl edilemeyen matematiksel yasalar olduğunu açıklayamaz. Matematik icatsa, nasıl oluyor da insan ürünü bir şey evreni böyle hassas bir şekilde tarif ediyor. Diğer taraftan keşifse, matematikçilerin deney yapmadan, evrene bakmadan keşfettikleri, dolayısı ile evrenle ilgili olmayan bu şeyler nasıl oluyor da evreni tarif ediyor? Son olarak neden doğa yasaları ve evrende içkin bir güzellik var? İslâm tüm bu sorulara cevap verebiliyorken, ateizm cevap veremez. Doç. Dr. Enis DOKO

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Doğru bilgi ve düşünceden yoksun bir bireyin heybesinde biriktirdiği yegane azık, cehalet ve kötü ahlâktır. Zira inanç ve ahlâk paralel uzantılıdır. İnanç bozuldukça ahlâk da kötüye doğru gider. Emrah DEMİRYENT
Ateizm: Bilinç Tıkanması Hâli
- Ateistlerin birçoğu incelendiğinde, basit ve üzerinde çokça düşünülmemiş sebeplerden dolayı ateist oldukları anlaşılıyor. Bu savruluş nasıl gerçekleşiyor sizce? + Bir gencin ateizmin kucağına düşmesi birbiriyle bağlantılı birçok psiko-sosyal sebeple ilişkilidir. Gençlik; düşünme, kuşkulanma, sorgulama, araştırma, arayış gibi bir dizi zihinsel
Sayfa 10
Reklam
Bir genç her ne kadar dindar bir âilede doğmuşsa da etrafı seküler bariyerlerle kapatılmış durumdadır.
Sayfa 9
Ateist çevrelerin sosyal medyayı profesyonel bir şekilde kullanarak gençlere ulaştıkları doğrudur. Şunu da bilmemiz gerekir ki, Türkiye’de ateizm bilgi temelli değil, bazı popüler müzik gruplarının geliştirdikleri ideolojik dil, kendilerini dindar olarak tanıtan kimi çevrelerin yanlış tutum ve davranışları, gençlik tutkularını kışkırtıcı ortam, seküler eğitim gibi nedenlerdir.
Kalp insanın inanç rotasını belirlerken akıl onun için yoldaki fener olur. Ancak kalp, kıvamı bozulduğunda, rotasını kaybettiğinde en güçlü ışık kaynağı bir ânda kişiyi karanlıklara da sürükleyebilir.
Sayfa 7
Geriye doğru baktığımda ilk kitap okuma serüvenim, ilk çalışma deneyimim, lise ve üniversitede geçirdiğim ilk dönemlerim geliyor hatırıma. Keşke diyorum, çalışmanın keyfiyetini çok önceleri algılayabilseydim. Evet, itiraf etmeliyim ki çalışmanın ne olduğunu çok sonradan öğrendim. Çalıştığımı zannediyormuşum. Masanın başına oturup yarım saat, kırk dakikalık aralıklarla mola vermeyi, iki saat sonra da o günü tamamladığımı zannediyormuşum. Bunun büyük bir yanılgı olduğunu, çalışmaya başladığım bir konuya dalıp ancak üç saat sonra kendime geldiğimde fark ettim. Tabiri câizse aklı baştan alacak, heyecanımızı artıracak bir çalışma anlayışı ve pratiği yakalamak, pek çok hatayı engelleyecek pek çok hayale, hedefe ve ideale kavuşturacak yegâne şey gibi geliyor bana. Neyse ki, "Demir tava gelir kömür biter, akıl başa gelir ömür biter." manasını idrak etmeye yeni yeni başlıyorum.
Yusuf Yıldız
Ne öğrendin diyorsun ya: Gönlü dar insanlarla bir şeyler yapmanın zorluğunu öğrendim diyebilirim. Kırılan kalbin eskisi gibi sevme kudretini yitirdiğini, incinen bir gönülden af dilemenin affedilmeye yetmediğini keşke öğrenebilmiş olsaydım. Yine de öğrendim sayılır yaraları saracak merhemin değil, gönülleri onaracak sözlerin daha çok Şifâ taşıdığını. Bize ne kadar uzak oysa!
Selim Cerrah
Reklam
Hoş sohbetten, sıcacık bir gülümsemeden daha çok insanların kalplerine tesir edebilecek kuvvetli bir silah var mıdır şu dünyada?
Sayfa 3
İslâm sanatı dünyanın kırılganlığını ve âhiretin bâkî olduğunu anlatır.
Sayfa 126
Sizi kendisine benzetemeyen hiçbir kötülük amacına ulaşamamıştır. Öyleyse iyi ve doğrunun bilgisi bizi erdeme götürürken, kötünün ve karanlığın idraki de bizi şerre ve fenalığa karşı korunaklı kılmalıdır.
Sayfa 46
Âlem, ALLÂH'ın işaretlerindendir ve evrenin ötesindeki hakikati ve mânâyı yani âlemi var eden kaynağı işaret eder. Evrenin muhteşem güzelliğinin bizi büyülemesi elbette normaldir. Fakat ne kadar güzel olursa olsun evrenin amacı bizi parçası olduğu büyük ve derin gerçekliğe yönlendirmek olmalıdır. Dünyaya takılıp kalmak ışıl ışıl, albenili ve konforlu diye işaret levhasının önünde yatmaktan farksızdır. Buna bir bir işaret ('alem) olarak evren ('âlem) ve onun hakkında edindiğimiz bilgi ('ilm), bizi onların ötesindeki hakikate sevk eder. Düşünmek bu işaretlerin mânâsına nüfuz etmek ve ışığın kaynağına yönelmektir.
Sayfa 34
1.074 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.