Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

YUNUS EMRE KURT

YUNUS EMRE KURT
@yunusemreku27
,?... Beynimde hep manalı bir uçurum...
"Ceza amaçlı azap çektirme her bedeni cezayı kapsamına almamaktadır:o farklılaştırılmış bir acı üretimi, kurbanların damgalanmaları ve ceza veren iktidarın dışavurumu için düzenlenmiş ayinsel bir çerçevedir ve hiç de ilkelerini unutarak tüm itidalini kaybeden bir adaletin öfke bunalımının ürünü değildir.Azap çektirmenin 'aşırılıkları'nın içinde koskoca bir iktidar ekonomisi yer almaktadır."
Reklam
"Beden aynı zamanda siyasal bir alanın içine de doğrudan dalmış durumdadır;iktidar ilişkileri onun üzerinde doğrudan bir müdahale meydana getirmektedir;onu kuşatmakta,damgalamakta,terbiye etmekte,ona azap çektirmekte,onu işe koşmakta,törenlere zorlamakta,ondan işaretler talep etmektedir.Bedenin iktidar ve egemenlik ilişkileri tarafından kuşatılmasının nedeni büyük ölçüde,üretim gücü olmasından kaynaklanmaktadır."
"Giyotinle birlikte ölüm bu makinede görülebilen ama anlık bir olay haline indirgenmiştir.Yasa ve yasayı uygulayanlarla suçlunun bedeni arasındaki temas bir ana indirgenmiştir.Artık fizik çarpışma yoktur;cellat burda artık özenli bir saatçininkinden başka bir rol oynamamaktadır.Giyotin,tıpkı hapishanenin özgürlüğü kaldırması veya maddi bir cezanın mallara el koyması gibi,adeta bedene hiç dokunmadan hayata son vermektedir.Yasayı,acı çekebilen bir bedenden çok,diğer hakları arasında var olma hakkına da sahip olan bir hukuk öznesine karşı uygulamaktadır.Bizzat yasanın soyutlanmasıdır."

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
"Adli ar duygusunun üst yapısı:hayata acının hissedilmesine engel olarak son vermek,bütün haklardan mahrum bırakırken acı çektirmemek,acıdan arındırılmış cezalar vermek.Sakinleştirici ilaçlara ve çeşitli teskin etme usullerine başvurarak,bunların etkileri geçici olsa bile,bu "beden dışı" ceza verme sisteminin doğrultusu üzerinde yer almaktadır."
"18.yüzyılın sonuyla 19.yüzyılın başında,bazı büyük tartışmalara rağmen,cezayı karanlık bir şenlik haline çeviren uygulama(Bedenin,ceza ile yıldırmanın ana hedefi olması) yok olmaya yüz tutmuştur."
Reklam
YUNUS EMRE KURT
@yunusemreku27·Bir kitabı okumaya başladı
Hapishanenin Doğuşu
Hapishanenin DoğuşuMichel Foucault
8.8/10 · 1.130 okunma
156 syf.
·
Puan vermedi
·
Beğendi
·
9 günde okudu
Beyaz Kale
Beyaz KaleOrhan Pamuk
7.3/10 · 9bin okunma
"Celladıma gülümserken çektirdiğim resmin arkasındaki satırlar..."
"Hukuk ile hürriyet ilkelerinin bayrakdarlığını yapan milllet,tarihteki ilerlemenin de öncüsü sayılır.Bu çabalarında doğanın veya tarihin istibdat fırtınalarına göğüs geremeyen yahut bayrakdarlık tâkatını gösteremeyen milletler,hukuktaki üstünlüklerini,yâni devlet olma vasıflarını ve hürriyetlerini yitirirler."
"Hürriyetin gerçekleşme basamakları,insanlığın ilerileme aşamalarını temsil eder."
Reklam
"Tarihin hiçbir devrinde haklı ile haksız günümüzde cereyan eden mücadeledeki kadar açık seçik biçimde ortaya çıkmamıştır.Hakim güç,aklın havsalanın alamayacağı derecede kuvvetli,kudretli ve zengindir.Yeryüzü, beşeri ve tabii tekmil kaynaklarıyla ona teslim olmuş gözüküyor.Şimdimizden kaygılıyız;geleceğimizden ise endişe duyuyoruz.Olup bitenler,yüzbinlerce ışık yılı uzaklıktaki bir yıldızın infilakı değil,parmaklarımızın arasından kayıp giden insanlığımız ile onu barındırıp ihya eden dünyamızdır."
"Ne var ki, haksızlık etmeden kaçınmak,taraf tutmamak anlamına gelmez.Tarafsızlık,ahlaksızlıktır.Haksızlık etmek ise,adaletsizliktir,yani zulümdür."
"Doğada evrimi,toplumda tarihi görürüz.Ne var ki,vahiy ve iç sesimiz,yani vicdanımız ise bize mükemmeli,başka sözlerle,mutlak zorunluluğun hükmünü bildirirler.Zorunsuzlukları doğal olarak algılarız;mükemmelikse, bilinemez:onun varlığına ya iman edilir ya da edilmez.Bu sebeple sokakta yürürken başıma düşen saksı olayını ya 'tesadüf eseridir','kazadır' ya da 'kaderin tecellisidir' şeklinde niteleyebilirim.İki tavır arasında bilgi teorisi açısından fark yoktur;ideolojik fark,tabii ki aşikardır.,
"Aynı şeyleri acı ve umutsuzlukla yeniden görüyor ve adlandıramadığımız bir yenilgiyi boş yere bekliyorduk sanki."
"Ortaçağ Avrupasında dinin,ideolojileştirilmesine karşılık,Yeniçağda da,ihtilalikebir verisi laikcilik-positivcilik,Marxcı ortakmülkçülük, faşistlik ile milli toplumculuk ve ona bağlı olarak askercilik gibi,insan ürünü ideolojiler,dinleştirilmişlerdir.İdeolojiler de nihayet,Karl Marx'tan apardığımız deyimle 'kitleleri afyonlamıştır'.Yirminci yüzyılın,mesela Nazi Almanyası,Sovyet Rusyası,Mao çini,laik devlet değildir.Buna karşılık İslamın klasik çağında boy vermiş devletler,seküler olmamakla birlikte laik idiler."
927 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.