Alem akıllıya muhtaç ben deliye.
Biraz kafamı dagitayim diye girdim bu tünele.
Bir Delinin Hatıra Defteri eserinden çıkarılabilecek, kitabın temalarını yansıtan aforizma niteliğinde bazı cümleler paylaşayım sizlerle:
"İnsan bazen olduğu kişi yüzünden değil, olamadığı kişi yüzünden acı çeker."
"Kendini değersiz gören bir ruh, hayallerine sığınarak yaşar."
"Yalnızlık, insanı önce sessizliğe, sonra kendi hayallerine mahkûm eder."
"Gerçeklikten kaçış, çoğu zaman hayal edilen bir dünyaya varış değildir."
"Toplumun küçümsediği insanlar, en büyük fırtınaları içlerinde taşırlar."
"Bir insanın aklını kaybetmesi, bazen umutlarını kaybetmesiyle başlar."
"Görülmek isteyen bir kalp, en sonunda kendine ait bir dünya kurar."
"Makamların büyüklüğü, insanın içindeki boşluğu doldurmaz."
"Kibir başkalarını küçümsemekle, delilik ise kendini olduğundan büyük görmekle başlar."
"Anlaşılmayan bir ruh, zamanla kendi sesine bile yabancılaşır."
"Hayaller güzeldir; tehlikeli olan, onları gerçek sanmaya başlamaktır."
"İnsan, gerçeklerden uzaklaştıkça kendi kurduğu labirentte kaybolur."
"Bazı yaralar görünmez; fakat insanın bütün hayatını değiştirir."
"Değersizlik hissi, ruhun en ağır yüklerinden biridir."
"Kendine ait olmayan bir hayata özenmek, insanı kendi hayatından uzaklaştırır."
Akıllılar sizi yorduysa bazen farklı bir sokağa sapmak kafayı dağıtmanıza yarayabilir ama aklınızda hiçbir şekilde " ya bu sokak çıkmaz sokaksa" sorusu geçmeden.