Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Vedanta Öğretisi
“Vedanta öğretisinin özünü halkın güçlük çekmeden anlayabileceği bir dille anlatan bir metinde şunlar yazılı: "Delilik etme! Varlığa susamışlığı bırak! Gönlünden her türlü kuşkuyu çıkar at! Zenginliğine, arkadaşlarına ve gençliğine güvenme! Zaman her şeyi silip süpürür. Tüm bu yanıltıcı geçici şeylerle oyalanma, Brahman'a kavuş! Yaşam bir lotus yaprağı üzerinde titreyen bir su damlası gibidir... Zaman akar gider, yaşam solar biter... Umut dolu soluk bitmesin!... Gönül ferahlığı yitmesin!... "
Sayfa 86
Vedanta öğretisinin özünü halkın güçlük çekmeden anlayabileceği bir dille anlatan bir metinde şunlar yazılı: "Delilik etme! Varlığa susamışlığı bırak! Gönlünden her türlü kuşkuyu çıkar at! Zenginliğine, arkadaşlarına ve gençliğine güvenme! Zaman her şeyi silip süpürür. Tüm bu yanıltıcı geçici şeylerle oyalanma, Brahman'a kavuş! Yaşam bir lotus yaprağı üzerinde titreyen bir su damlası gibidir... Zaman akar gider, yaşam solar biter... Umut dolu soluk bitmesin!... Gönül ferahlığı yitmesin!... "(94)
Reklam
Vedanta: Zaman akar gider, yaşam solar biter...
Hiçliğin Hint dinlerinde ve metafiziğinde nasıl ele alındığına bakmak ilginç olacaktır, çünkü Varlık Ve yokluk (Hiçlik) problemi tam da Hint düşüncesine özgü bir mesele olarak kabul edilir. Hint düşüncesinde hem dünyamız hem de bizim yaşamsal psişik deneyimimiz genel itibariyle kozmik yanılsama (Mâyâ) ürünü olarak görülür. Daha fazla ayrıntıya girmeden Mâyâ'nın ''perdesinin'' hem dünyanın hem de bütün insan deneyimlerinin ontolojik gerçekdışılığını (gerçek-olmayışını) ifade eden imge-formül olduğunu hatırlatayım; ontolojikin altını çizmek gerek, zira ne dünya ne de insan deneyimi mutlak Varlığa dâhil olmaz, onun bir parçası değildir. Fiziksel dünyayı ve insan deneyimini oluşturan da gene evrensel oluştur, zamansaldır: Bu nedenle, onlar birer yanılsamadırlar, bu oldukları haliyle Zaman onları yaratır ve yok eder. Ama bu, onların hiçbir anlamlarıyla ne bir hayaldir ne de bir yanılsamadır: Fiziksel dünya ve benim yaşamsal ruhsal deneyimim var olur, fakat sadece Zaman'da var olur ki bu, Hint düşüncesine göre yarın veya yüzlerce milyon yıl sonra var olmayacakları anlamına gelir. Dolayısıyla, mutlak Varlık bakımından değerlendirildiğinde dünya ve zaman bağlı her türlü deneyim yanılsamadır. Hint düşüncesinde Mâyâ tam da bu anlamda özel türde bir Hiçlik Var-olmama deneyimini temsil eder.
Sayfa 268 - Doğu Batı Kasım 2017 / KARŞILAŞMA: BİR EMSAL VAKA IX (DİNSEL SİMGECİLİK VE MODERN İNSANIN ENDİŞESİ
Bill Laswell & Sacred System - Black Lotus
Advaita Vedanta: Yaşam bir lotus yaprağı üzerinde titreyen bir su damlası gibidir... Zaman akar gider, yaşam solar biter...
Sayfa 114 - Yol Yayınları İkinci Basım : Mayıs 2000
Zaman akar gider, yaşam solar biter... ¨Vedanta
Bu büyük gösteri yalnızca "cehalet"imizle (avidya) izlenir niteliktedir; uyanmış gözün önünde ortadan kaybolur. Vardırlar ve yokturlar. Duman gibi, kendileri ve yaratımları gelir geçer, akar ve yiter gider.
Sayfa 171 - Kabalcı / Birinci Basım: Mayıs 2004 - Şiva'nın kozmik hazzı (Yüce Tanrı 4)