İNSAN varolduğu günden bu yana sürekli olarak, içinde yaşadığı dünyayı ve evreni tanımaya ve anlamaya çalışmış, ancak bu çabası içinde en az tanıyabildiği varlık yine kendisi olmuştur. En gelişmiş canlı olan insanın yine insan tarafından incelenmiş olması bunun başlıca nedeni olsa gerek.
Sanırım fazla duygusuz olduğum için kitabı beğenmedim. Bu kadar tesadüf olan kitap dizi filmleri hiç bir zaman sevemedim. Orhan Pamuk'tan beklentim çok büyüktü.