Tolstoy'a göre kadın, salt çocuk doğurmak içindir.
Nietzsche'ye göre ise kadın doğası gereği kötü ve vahşidir.
Çok okunan bazı yazar ve filozofların kadınlar hakkındaki görüşleri ne yazık ki hastalıklıdır.
Bırakın politikacılar istediklerini söylesinler. Artık insanlar hiçbir şeye inanmıyorlar. Tanrı'ya inanmaktan vazgeçtikten sonra birbirlerine inanmaya başladılar. Ondan vazgeçmeleri her şeyden kısa sürdü ve artık kendilerine bile inanmaz hale geldiler.
Benzerlerimiz yoktu. Ya da çok uzaklardaydılar. Onlara ulaşamadık. Onlara dokunamadık. Onlarla sevişemedik. Onlarla sabahlayamadık. Bu yüzden eksik kaldık. Bu yüzden yarım kaldık. Bu yüzden bazı şeylere gülemedik...