N.F.K. Başlangıç Zahir ilimlerinin, mevzu genişliği itibariyle tasavvuf ilmine
nisbeti, bir damlanın bir deryaya kıyası gibi olduğu, bazı tasavvuf
büyüklerinin açıkladıkları hususlardandır. Zira, tasavvufun mevzuu, yerinde
de bahs ve zikrolunacağı gibi, meâl olarak, Allah’ın Zâtıdır. Öbür ilimlerin,
mevzûu, ne kadar geniş farzedilse de
Bu kitapçığın İsra Yayınevinin basımını okudum. Çok beğendim. Günlük olarak kullanabileceğimiz duaları ve zikirleri bir araya getirip derlemişler. Altlarına da açıklamaları koyulmuş. Bende inşaAllah bu duaları evde kullanabileceğim - kapılara, dolapların üzerine - yerlere asarak duaları sürekli hale getirmeye çalışacağım.
Tek olumsuz yanı Arapça'da bazı harflerin harekesi yazılmamıştı. Onlar basımlarda düzeltilirse daha güzel olur inşaAllah.
Şu insan, Mabud-u Ezelî'nin azamet-i hitabına, hadsiz kalblerden ve dillerden çıkan sesler, dualar, zikirler ile mukabele ediyor. O sesler, dualar, zikirler birbirine tesanüd ederek ve birbirine yardım edip ittifak ederek öyle geniş bir surette Mabud-u Ezelî'nin uluhiyetine karşı bir ubudiyet gösteriyor ki; güya Küre-i Arz kendisi o zikri söylüyor, o duayı ediyor ve aktarıyla namaz kılıyor ve etrafıyla semavatın fevkinde izzet ve azametle nâzil olan اَق۪يمُوا الصَّلٰوةَ emrini, Küre-i Arz imtisal ediyor.
Mesnevi-i Nuriye - 166