Hər kəs həyat şəraitinin çətinliklərindən, qarşılaşdığı problemlərdən və həyatın bilinməzliyindən danışır, amma həyatı nizama salmaq və yaşana bilən hala gətirmək üçün heç kəs heç bir şey etmək istəmir..
Geçecek, her şey geçer, hepsi geçer. Hatta sonra,çok sonra anılar hükmünü yitirdikten, onu iyice unuttuktan, içindeki acının yerini kocaman bir boşluk aldıktan, keşke geçmeseydi dedikten sonra, keşke acısını bir hastalık gibi yüreğimde taşısaydım desen bile geçer. Zaman insanla oynamayı seven hem zalim hem de merhametli bir tanrıdır. Ona karşı çıkamazsın, yapman gereken beklemek..Onun, derin bir unutuşla bizi rahatlatacak örtüsünü üzerimize örtmesini beklemek..
Sen kocaman çöllerde bir kalabalık
gibisin,
Kocaman denizlerde ender bir balık
gibisin.
Bir ısıtır, bir üşütür, bir ağlatır, bir
güldürür;
Sen hem bir hastalık hem de sağlık
gibisin.