Puan vermedi·112 syf.··
2026 8. kitabı
NAMAZ Psikolojisi 1. ALLAH’ın isteğini ve rızasını düşünerek yapılan bütün davranışlar birer ibadettir. 2. Dinde ibadet olarak belirlenen bazı özel davranışlar vardır ki bunlar, insanın ALLAH’la olan ilişkilerini canlı tutmak için belli aralıklarla tekrarlanırlar, işte namaz, her gün tekrar edilen, belli hareketleri ve dualar içine alan bir ibadettir. 3. Namaz İslam dininde ilk emredilen ibadettir. 4. Namaz aynı zamanda, yaratılanın YARATANA karşı duyduğu saygı, sevgi, minnettarlık ve bağlılığın, şükür duygusunun bir ifadesidir. 5. Namaz önce ki peygamberlere de farz kılığı Kuran-i Kerimin değişik ayetlerinde ifade edilmektedir. ( H.z. İbrahim Kur’ani Kerimde geçen duası ; ‘’Rabbim! Beni ve Soyumu namaz kılanlardan eyle!’’ amin…) Ancak önceki peygamberlerden sonra o din mensuplarının namazı koruyamadıkları. Ondan uzaklaştıkları anlaşılmaktadır. 6. Taha Süresi 132 ayette ALLAH C.C. şöyle buyurmuştur. ‘’ Ailene namazı emret! Sen de sabırla ona devam et… ‘’ buyuruyor. 7. Cehenneme girenlere neden cehennem girdikleri sorulduğunda? Biz namaz kılanlardan değildik! Buradan namazın ne kadar önemli olduğu anlaşılmaktadır. 8. Genelde ibadetler, dini inancın koruyucularıdır. 9. Yetişkinlerin, anne babanın namaz kılmasının, çocukların namaz kılmayı arzu etmeleri, namaz kılmak istemeleri açısından da önemi büyüktür. Çünkü çocuk çevresini tanımaya başladığı anadan itibaren çevresinde ki büyüklerin, özellikle anne babasının söz ve davranışlarını taklit edip örnek almaya başlar. Bu nedenle namaz kılan bir anne babanın çocukları da namaz kılmaya özenir. Namazın Psikolojik Süreçleri 10. ‘’Vay haline şu namaz kılanların! Ki onlar şuurunda değildir namazlarının. Gösteriş yaparlar onlar, Hayra engel olurlar.’’ Ma’un 4-7 ayetler. 11. Namazda neyi okuduğunun bilincinde olunmalıdır. Çünkü
Din
Namaz PsikolojisiHüseyin Peker · Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları · 2020123 okunma
8/10
·100 syf.·
2026 32. kitabı
Merhaba sevgili Okur Ahi Aratoğlu’ nun kaleme aldığı lorakitap tarafından yayımlanan #ruhummutlukal adlı eserin yorum ile karşınızdayım. İnsan nasıl mutlu olur? Evlilik kader midir? Hayat neden zor? İç huzuru nasıl yakalayabiliriz? Her şeyi zamana mı bırakmalıyız? Biz niçin yaşıyoruz ve Allah her şeye rağmen kullarını affeder mi? Duaların kabulü için ne yapmalı? Hak yerini bulur mu? gibi toplam 37 sorudan oluşan #kişiselgelişim türündeki bu eser bize aradığımız cevaplarıda veriyor. Severek okudum, türü seven herkese tavsiyedir . Her şeyi zamana bırakmalıyız? Bir nida ile başlayıp bir nida ile son bulan kısa bir rüyadır zaman. Zamanın sahibi Allah (C.C) değil midir? O halde bir olayın hemen çözülmesini beklemek yerine, gerekli çabayı gösterdikten sonra sonucu Allah'a bırakıp sabırla beklemek, yani tevekkül etmek gerekmez mi ? Allah'ın hikmetine güvenerek, hayırlı sonucun ortaya çıkacağına inanarak zamanı yaratan ve her şeyi yöneten Allah'ın takdirine bırakmak lazımdır. Evlilik kader midir? Kader ve kaza, Allah’ın ilim, irade, kudret ve tekvin sıfatlarının zorunlu bir sonucudur. Allah, kullarına hayrı da şerri de serbestçe seçecek şekilde bir irade vermiştir. İnsan, bu iradesiyle hayır ve şerden dilediğini seçebilmekte, kulun seçtiğini de Allah yaratmaktadır. Bundan ötürü kul, iradesini sarf ettiği işlerden sorumludur. Kişi sorumluluktan kurtulmak için “Allah böyle takdir etmiş” diyemez. Dolayısıyla evlilik kişi iradesine bağlı olan kaderdir. Yani kul istemiş Allah da takdir etmiştir. Hak yerini bulur mu? Hak, hukuk, nizam ve her şeyi elinde bulunduran Allah oldukça; o hak bugün olmazsa bile yarın mutlaka yerini bulur. Emeğin, çabanın veya gasbedilen bir hakkın sonucu, Allah'ın adaletiyle er veya geç tecelli eder. Biz niçin yaşıyoruz ve Allah' her şeye rağmen
Ruhum Mutlu KalAhi Aratoğlu · Flora Yayıncılık · 202521 okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
5/10
·216 syf.··
2025 6. kitabı
·
22 saatte okudu
·
Okunma: 25 Temmuz 2025 21:05
Herkese merhaba Büyük bir hevesle okumaya başladım. Ama beklediğim ve övüldüğü kadar güzel bir kitap olduğunu söyleyemem. Çok fazla ve çok gereksiz saçma(cinsellik) sahne var. Yeni neslin dikkatini çekiyor diye kitabın kalitesini bayağı düşürdüğünü düşünüyorum gerek yoktu bence. Ve dinlere gereksiz bi savaş açmış yazar derdi ne anlamadım. İntihar girişiminde bulunan veronika akıl hastanesine yatırılması ile 1 hafta ömrünün kaldığının haberini alır. kitabın devamında farklı karakterler devreye girer. kitabın arkasında zaten bütün kitap özetlenmiş spoiler tutulması yaşadım. Ölümüne son24 saat kaldığı söylendiğinde benim gidip kaleyi görmem lazım onun yolu üzerinde çiçek satan bir kadın var ona halini hatrını soracağım demesi çok saçma geldi sen zaten bi intihar girişiminde bulunmuştun intihar etmeyi düşündüğünde aklın neredeydi o zaman gitseydin. Hayır hiç kimse de bunu sorgulamıyor o da saçma. Ve bence eduardın hayat hikayesi veronikanınkinden daha geniş anlatılmıştı ve eduard in hikayesine ben daha çok üzüldüm oysa ana karakter veronika. 5 puan vermemin nedeni ilk olarak Dr. İgor mantıklı konuşuyor ve kitabın sonunda ters köşe yapması mükemmeldi. İkinci nedeni ise güzel alıntı cümleler vardı o kadar. Okuyacak herkese keyifli okumalar dilerim. Ve şunu söylemeden edemeyeceğim, Enes b. Mâlik'ten (ra) nakledildiğine göre, Hz. Peygamber (sas) şöyle buyurmuştur: “Hiçbiriniz başına gelen bir sıkıntıdan dolayı ölümü istemesin. Eğer mutlaka isteyecek olursa, "Allah'ım, yaşamak benim için hayırlı olduğu sürece beni yaşat, ölüm benim için hayırlıysa canımı al!" desin.” (B5671 Buhârî, Merdâ, 19) Mümin, başına gelenler karşısında, "Andolsun ki sizi biraz korku ve açlıkla, bir de mallar, canlar ve ürünlerden eksilterek deneriz. Sabredenleri müjdele. Onlar, başlarına bir
İnceleme
Veronika Ölmek İstiyorPaulo Coelho · Can Yayınları · 2020102,6bin okunma
Ömer Hayyam Linçografisi
1/10
Son paragrafı en başa alıyorum. Metnin devamı alıntılar ve bu tarz gömülerle doludur. Bugün yaşasa, ciklet ambalajlarına yazdığı dörtlüklerle tanınıp, sazlar havaya logolu bir Jem Tv'de daevrimcilerden gelen istek mesaj altyazılarının okunduğu, Köpeköldüren Şarapları sponsorluğunda program yaparmış. Miskinlikten yorgun, solipsist, vicdani retçiyi andırır hedonist bir l/keştir. Bir başka Fars hançeridir. Beğenenleri "Aslında doğru söylüyor... Vay be ne yazmış..." gibi nidalarla Hayyam'ın mugalatalarını matah sanmada birbirleriyle yarışırlar. Bizi ilgiilendiren, Hayyam'ın taşladığının İslam olduğunun sanılmasıdır. Derdimiz, sosyal medyaya verdiği emeğin yüzde birini son Vahye vermeyen ama diğer konular gibi İslam'ı da bildiğini zanneden kolay avları uyarmaktır. Kimilerinin büyük şairi olması, aslında İslam'a yarın yokmuş gibi sataşmasındaki cüretinden gelir. Rubailerinin 80 kadarının gezgin (başkalarına ait eserlerde görülmesi) olduğu da söylenir araştırmacılarca. Nerde bir çatalkuyruk dörtlüğü varsa yavaşça Hayyam'ın heybesine bırakılmıştır. Adeta bir küfür keçisi olmuştur. Sosyal medya şebeklerinin döktürdüğü fakat altına Hayyam adının yazılmış kaç dörtlük olduğu ayrı bir araştırma konusudur ki hiçbir dörtlük Hayyam adı altında sakil kalmaz. Matematik, gökbilim ve diğerlerinin hakkını vermekle, vasat jeolog Şengör, kolpacı herhaltolog Dawkins gibi ardıllarından ayrı tutulmayı hak eder (onları da incelemeler bölümünde parçapinçiklemiştik) Son Vahiy'den ve kendisini orada tanıtan Yaratıcı'dan bihaber Hayyam'ın Tanrı dediği, kendi hevasıdır. Kendince betimleyip şekillendirdği bir Tanrıyı İslam ambalajıyla yerer, tahkir eder. Acınacak hali şudur ki kırık bir mantık, dejenere bir bilinçle yonttuğu, şekillendirdiği ve roller biçtiği Tanrı objesi, aslında bilakis kendi
Edebiyat
DörtlüklerÖmer Hayyam · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202527,9bin okunma
Kaçış yada hicret
Puan vermedi·
Esma bint umeys anlatıyor : Allah resulü bir konuşmasında: mutekebbir olan yüce Allah'ı unutup gurur ve kibre kapılan kul ne kadar bedbaht biridir. ( Deki ey nefisleri aleyhine haddi aşan kullarım Allah'ın rahmetinden ümidinizi kesmeyin çünkü Allah bütün günahları bağışlar şüphesiz ki o çok bağışlayan ve çok esirgeyendir) Zümer 53.
Din İslam
Hanım SahabilerAbdullah Kara · Siyer Yayınları · 2020389 okunma
Puan vermedi·160 syf.··
2023 46. kitabı
·
28 günde okudu
·
Okunma: 15 Kasım 2023 14:41
Bir selamına talibim , bir tek selamına Ya Rab. Vaadine talibim , yoluna talibim. Gerisi olmasa da olurmuş , sen varken insan neyi arar ki? Okyanus orada dururken kim bir bardak su peşinde koşar ki? Ben kendime gelmek istedim , sokaklarım hep sana çıktı Allah'ım. Baksana ne diyor Rabbim: " Ey kendi aleyhlerinde haddi aşmış kullarım! Allah'ın rahmetinden ümidinizi kesmeyin çünkü Allah bütün günahları bağışlar. " ( Zümer Süresi 39/53) Oysa ne kadar da hassas davranmıştım insanlara , duşta sıcak soğuk su ayarını yapar gibi narindim ancak o kadar çok didiklemişin ki , musluk radyo yayınlarına geçmiş. Mesaj belki doğruydu ama yöntem yanlıştı.
Kitap Alıntısı
HayırlısıOnur Kaplan · Hayy Kitap · 20171,072 okunma