“Eğer yapılması istenilen mesele, memleketim hakkında faydalı ise rüşvet vermeye lüzum yok, ben onu zaten yaparım. Yok, memleketim için zararlı ise onu yaparak memleketime hainlik etmem.”
Zekâtın eksikliği her adımda görülmektedir. Oysa zekât İslami düzeninin kurumsal ve hukuki kurumudur ve onun hayata geçirilmesi için güç de dâhil, her türlü şekilde temin edilmelidir.
Çocuk, dünyaya geldiği zaman evvelâ ona İslam'a uygun, güzel bir isim vermek lâzımdır. Eğer uygun olmayan bir isim verilirse hayatı boyunca kalbi ondan müteessir olur, ahlâkına tesir edebilir.
Cahiliye devrinde insanlar Francis Bacon'ın yücelttiği anlamda birçok şey biliyordu. Ne var ki, bilginin cahiliye devrinde aldığı şekil malûmatfuruşluktan öteye geçemezdi. Kur'an nazil oldu ve neyi bilmenin insana ne yüklediği ortaya İslâm'la çıktı.
"Yunan bir ailede doğsaydı Türklere yan gözle bakacak olan birisi, sırf Türk bir ailede doğduğu için simdi Yunanlara yan gözle bakmaktadır.
Yahudi bir ailede doğsaydı, Tevrat’ı rasyonalize etmek,!savunmak ve aklamak için aklını, zekâsını, bilgisini sonuna kadar kullanacak ve kendini yırtacak olan, başka konularda zekâ ve mantık olarak son derece iyi bir seviyedeki o koskoca prof.lar, yazarlar, araştırmacılar, okurlar sırf Müslüman bir ailede doğdukları ve mirasçısı oldukları inanç ve kültürü eleştirip reddedemedikleri için, bu işi İslam’ı, Kur’an’ı savunmak amacıyla yapmaktadırlar."
"İslam köleliği kaldırmak isteseydi, efendilerin malının yarısı kölelerin derdi ve iş çözülürdü. Tabii o zaman ortada kalan köleler değil efendiler olurdu. Çünkü savaşmaktan ve sevişmekten başka bir şey bilmeyen o efendiler kendilerine kalan malı köleler olmadan yönetemezlerdi. Ama İslam bunu yapmadı. Çünkü İslam kölelerin dini değil efendilerin dinidir. Kurallarını ve hukukunu ezilen kölelere göre değil ezen ve sömüren efendilerin isteklerine göre şekillendirmiştir."
Bi-nefes arif eğilmiş kalbe Allâh bir diyor
Parmağın tesbih vurur her darbe Allah bir diyor
Âlem avcun içre kurban olduğum tevhid çeken
Habbe Allah bir diyor hem kubbe Allah bir diyor
Mustafa'nın aşkı çün ya Rabbenâ görsün gözüm
Tâ ebed kalbim yönelmiş Rabb'e Allâh bir diyor
Yön yok olmuş yol silinmiş birlik olmuş her cihet
Zerreden
Gelin ey ehl-i şiir biz de gazel söyleyelim
Ve de Bâkî ve Fuzûlice güzel söyleyelim
Yazalım ta ki yeşersin yeniden hâs şiir
Onu biz söylemesek söylemez el söyleyelim
Bütün ilhamımız İslâm bunu ilân edelim
Hele İslâm ki ebeddir ve ezel söyleyelim
Güzelim Türkçenin uydurmaca bükmüş belini
A dilim sen dahi doğrul ve düzel söyleyelim
Arab'ın nazmı kasid ü Acem'in mesnevidir
Gelin ey ehl-i şiir biz de gazel söyleyelim
16.08.2017/VAN
Başka bir fırka şöyle demektedir: Dinin tamamı Ali b. Ebû Tâlib’in iki elindedir ve din ona dayanır. Onlar, onun sırrına kesin bir şekilde şehâdet etmeyi vâcip görürler. Ali’den sonra imâmet, ehl-i beyte aittir.
Ben Müslümanım.Dinim İslam,Allah'a inanıyorum, Allah'ın elçisi Hz.Muhammed'e inanıyorum,tüm insanlığın kardeşliğine inanıyorum,fakat bizim insanımızla kardeşliğe hazır olmayanlarla kardeş olduğumuza inanmıyorum.